کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصالحه محور اصلی تکالیف شورای حل اختلاف

28 فروردين 1400 ساعت 12:53

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سند تحول قضایی به شورای حل اختلاف توجه خاصی شده و برای آن تکالیفی مشخص شده که محور اصلی آن مصالحه است و وظیفه ماست آن را عملی کنیم.


رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سند تحول قضایی به شورای حل اختلاف توجه خاصی شده و برای آن تکالیفی مشخص شده که محور اصلی آن مصالحه است و وظیفه ماست آن را عملی کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، جلسه ویدئوکنفرانس رئیس کل دادگستری استان تهران با معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان تهران و تنی چند از مدیران مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف برگزار شد.
محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از تلاش‌ها و زحمات کارکنان شورای حل اختلاف استان تهران تقدیر کرد و گفت: فلسفه ایجاد شورای حل اختلاف کمک به دادگستری در قالب حل و فصل اختلافات است و همین موضوع باعث شده شورای حل اختلاف دارای بعد مردمی باشد و عملکرد مثبت و درخشانی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سند تحول قضایی به شورای حل اختلاف توجه خاصی شده و برای آن تکالیفی مشخص شده که محور اصلی آن مصالحه است و وظیفه ماست آن را عملی کنیم.
رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: ظرفیت تهران برای مصالحه در پرونده‌ها بسیار بالاست و باید با هم افزایی بیرونی و درون سازمانی به سمت این هدف حرکت کنیم.
حشمتی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف زندان گفت: تعداد شعب شورای حل اختلاف در زندان‌ها جوابگو نیست و باید افزایش یابند.
وی در مورد اتقان آراء صادره نیز اظهار کرد: آراء شورای حل اختلاف سند مکتوب است و روی آن تبادل نظر صورت می‌گیرد؛ لذا تلاش برای صدور احکام قوی و متقن بسیار ضروری است.
رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد تکریم ارباب رجوع نیز گفت: اقتدار و اکرام با هم ضدیت ندارند و احترام به ارباب رجوع و همکاران از واجبات لازم الرعایه است.
حشمتی در پایان ضمن تقدیر بابت تلاش‌های صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۰ نتایج خوبی در راستای اهداف تعیین شده برای شورای حل اختلاف محقق شود.
حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست به تحلیل عملکرد شورای حل اختلاف استان تهران پرداخت و گفت: در زمینه ایجاد صلح و سازش در مسیر خوبی قرار داریم و آمار رضایت بخش است.
در ادامه این نشست سرپرستان برخی از مجتمع‌های شورای حل اختلاف تهران به بیان عملکرد خود پرداختند و گزارشات خود در حوزه صلح و سازش را ارائه کردند.


کد مطلب: 147941

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/147941/مصالحه-محور-اصلی-تکالیف-شورای-حل-اختلاف

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir