کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش:

تمامی مدارس با سازه خشت و گِل جمع شد

16 ارديبهشت 1400 ساعت 12:57

وزیر آموزش و پرورش، گفت: همه مدارش خشت و گلی جمع شد؛ این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.


وزیر آموزش و پرورش، گفت: همه مدارش خشت و گلی جمع شد؛ این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.
به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیش از هزار کلاس درس که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس تاسیس شد و ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید؛ همچنین بودجه عمرانی کشور برای مدرسه سازی در سال ۹۹ افزایش ۷.۵ برابری داشت.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ۱۰.۵ درصد از تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی کاسته شد و در پنج سال اخیر این تعداد از ۳۰ درصد کل مدارس به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به ۲ برابر شدن کلاس های درس در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۹، گفت: متوسط سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموزش از چهار و هشت دهم در سال ۹۲ به پنج و دو دهم در سال ۹۹ افزایش یافته است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد که تعداد جمعیت دانش‌آموزی همه ساله افزایش دارد و با ۸۰۰ هزار افزایش تعداد دانش‌آموز روبرو بودیم.
وی در ادامه به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرد و میزان اعتبارات دولتی در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، ۱۰ برابر شده است.
حاجی میرزایی درباره مشارکت مردم در طرح آجر به آجر، گفت: سال گذشته طرح آجر به آجر را برای مشارکت عمومی طراحی کردیم و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند.
وی همچنین اعلام کرد که در این دولت، همه بخاری های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود، جمع آوری و ۲۷۶ هزار کلاس به سیستم گرمایشی استاندارد، مجهز شد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، هر روز ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و همه مدارش خشت و گلی جمع شد؛ این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.
حاجی میرزایی گفت: امروز همه مدارس خشت و گلی با مدارس ایمن جایگزین شده است.


کد مطلب: 149510

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/149510/تمامی-مدارس-سازه-خشت-گ-ل-جمع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir