کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۴۱۲ساعت تدریس در مدرسه تلویزیونی

8 خرداد 1400 ساعت 19:03

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با سازمان صدا و سیما گفت: از دوازدهم اسفندماه تا کنون هزار ۴۱۲ ساعت برنامه تدریس در مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزان پخش شده است.


نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با سازمان صدا و سیما گفت: از دوازدهم اسفندماه تا کنون هزار ۴۱۲ ساعت برنامه تدریس در مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزان پخش شده است.

محمدرضا سیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: از دوازدهم اسفند سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال ۲ هزار و ۸۲۴ جلسه برنامه آموزشی در شبکه قرآن و آموزش برای دانش آموزان پخش شده است.
وی ادامه داد: از این میان ۲ هزار و ۲۲۱ جلسه به صورت پخش زنده و ۶۰۳ برنامه تولیدی پخش شده و ۸۵ نفر مجری و ۳۰ نفر همکاران پشتیبان در مدرسه تلویزیونی بوده اند.
نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی با صدا و سیما گفت: ۸۴ هزار و ۷۲۰ دقیقه برنامه آموزشی در شبکه قرآن و آموزش  برای دانش آموزان تهیه شد.
سیفی با بیان اینکه هشت گروه پشتیبان در شبکه شاد فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: ۳۷ عنوان درسی و یازده موضوع پیش دبستانی در مدرسه تلویزیونی ایران آموزش داده شده است.
وی یادآورشد: ۴۱۰ جلسه دروس قرآن و هدیه های آسمانی برای دانش آموزان از شبکه قرآن و ۲هزار و ۴۱۴ جلسه پیش دبستانی و دروس دوره اول و دوم ابتدایی برای دانش آموزان از شبکه آموزش پخش شده است.
نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما عنوان کرد: مدرسه تلویزیونی ایران ۴۲۲ روز فعالیت داشته است.
سیفی پیشتر به ایرنا گفته بود: برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران برای همه دانش‌آموزان از جمله دانش آموزان ابتدایی از اول تابستان ازسرگرفته می شود و با کیفیت و تنوع بهتری ادامه می‌یابند.
مدرسه تلویزیونی در پساکرونا ادامه خواهد داشت
نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما اظهار داشت: مدرسه تلویزیونی دانش آموزان در دوران پس از کرونا هم به فعالیت خود ادامه می دهد و مکمل آموزش در مدارس خواهد شد، هرچند که نمی‌تواند جایگزین معلم و کلاس درس شود.
سیفی یادآور شد: مدرسه تلویزیونی در کنار شبکه شاد و درس نامه خودآموز در دوران کرونا توانست از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کند.
به گفته او مهارت‌آموزی و چگونگی شیوه زندگی از مهم‌ترین اولویت های برنامه‌های مدرسه تلویزیونی در تابستان است.
وی تصریح کرد: در ایام تابستان برنامه‌های آموزشی دانش آموزان پیش دبستانی نیز پخش می‌شود.
به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما وزارت آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست" مدرسه تلویزیونی را به منظور تداوم آموزش راه اندازی کرد.
معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش تقریبا پس از گذشت چند روز از تعطیلی مدارس با انتشار یک فراخوان از معلمان داوطلب درخواست کردند که برای همکاری و تدریس در مدرسه تلویزیونی اعلام آمادگی کنند و در نهایت مدرسه تلویزیونی از همان اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در پایه‌های تحصیلی متفاوت آغاز کرد.
هرچند نقدهایی مانند تعامل نداشتن دانش‌آموز و معلم و کم بودن زمان تدریس برای آموزش در مدرسه تلویزیونی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش معتقدند این شیوه آموزش به دلیل دسترسی آسان به تلویزیون می‌تواند راهی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور باشد. چراکه به واسطه مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان عشایر و روستایی و آنها که به هر دلیلی از کلاس و معلم محروم هستند هم می‌توانند از تدریس برترین معلمان بهره‌مند شوند.


کد مطلب: 151351

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/151351/۱۴۱۲ساعت-تدریس-مدرسه-تلویزیونی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir