کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تزریق ۷۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تهران

10 خرداد 1400 ساعت 17:54

استاندار تهران از تزریق ۷۵۵ هزار دُز واکسن در استان تهران خبر داد.


استاندار تهران از تزریق ۷۵۵ هزار دُز واکسن در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر نسبت به پیک بیماری کرونا در استان تهران شاهد کاهش ۴۹ درصدی بستری بیماران عادی هستیم. به شکلی که در حال حاضر ۴۶۲۵ بیمار در بیمارستان های استان تهران بستری هستند. همچنین کاهش ۴۹ درصدی فوتی ها را شاهد هستیم و از آمار بستری ها در بخش مراقبت های ویژه نیز کاهش را مشاهده می کنیم.

وی افزود: البته باید همچنان رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم. چرا که هر گونه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا ما را به شرایط قبلی باز می گرداند. خوشبختانه تلاش کادر درمان، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین اطلاع رسانی به موقع، خوشبختانه شرایطی را فراهم آورده که در استان تهران با پیچیدگی های خاص خود و همچنین جمعیت ۱۴ میلیون نفری توانسته ایم نسبت به کنترل این بیماری اقدامات موثری را انجام دهیم. البته هنوز به درجه ای از ثبات و پایداری نرسیدیم. لذا باید تشدید رعایت پروتکل ها همچنان در دستور کار باشد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی کشور ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه ها را پرداخت کرده است.

استاندار تهران با اشاره به اثربخشی واکسیناسیون در سطح استان تهران، از این امر به عنوان خبری خوش یاد کرد و افزود: اثربخشی واکسن بر اساس شواهد و همچنین کسانی که در حوزه سلامت کار می کردند و واکسینه شدند، نشان می‌دهد تا به امروز هیچ مورد خاصی از ابتلای سخت این افراد دریافت نشده و در معرض فوت نیز قرار نگرفته اند که این نشان دهنده آن است که اثرگذاری واکسن این عزیزان در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خوبی پیشرفته است.

وی ادامه داد: گروه بعدی افراد بالای ۸۰ سال بودند که در نوبت دریافت واکسن قرار گرفتند و بررسی های آماری در هفته های اخیر نشان می دهد که بستری افراد با سن ۸۰ سال به بالا کاهش پیدا کرده، به صورتی که در این هفته نسبت به هفته قبل ۱۰.۶ درصد بستری این گروه سنی هشت درصد در هفته جاری کاهش پیدا کرده است که حاکی از اثربخشی واکسن است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۶۴ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در استان تهران راه اندازی شده بود، افزود: در حال حاضر تعداد این مراکز به ۷۴ پایگاه در نقاط مختلف استان رسیده است. این مراکز از استانداردهای لازم برخوردار هستند و تا کنون نیز ۷۵۵ هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق شده است.

استاندار تهران درباره اعمال محدودیت منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری نیز گفت: بر اساس آنچه که تصویب شده است از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه منع تردد بین استانی داریم و خواهش ما از شهروندان این است که سفرها را به فرصت های بعد از دریافت واکسن موکول کنند. در حال حاضر خبرهایی از شناسایی سوش ویروس هندی در بعضی استان ها رسیده، لذا امیدواریم با رعایت این موضوع مانع از چرخش این ویروس در سفرها بشویم تا خدایی ناکرده دوباره استان هایی که از این ویروس در امان هستند دچار این مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: باید این محدودیت ها با نظارت قویتر اعمال شود ولی خواهش ما از شهروندان این است که با رعایت پروتکل ها و عدم سفر در این ایام مانع از روی دادن چنین اتفاقی شوند.

بندپی درباره پرواز هواپیمای حامل مسافران هندی گفت: اولین پرواز از هند به ایران انجام شد که شش نفر مبتلا به ویروس در آن شناسایی شدند و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مسئولیت رعایت پروتکل ها و تست ها را بر عهده دارد این کار را انجام دادند. برخی از مسافران همکاری لازم را نداشتند، در حالیکه ستاد استانی تکلیف کرده همه مسافرین باید قرنطینه را رعایت کنند و هیچ کس از قرنطینه و انجام تست نباید معاف باشد. اگر فردی از این پروتکل ها و مصوبات ستاد ملی سرپیچی کرده در حقیقت از قانون تخطی کرده و با وی باید برخورد قضایی شود.


کد مطلب: 151531

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/151531/تزریق-۷۵۵-هزار-د-ز-واکسن-کرونا-استان-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir