کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکار حل مشکلات، تحول در آموزش است

16 خرداد 1400 ساعت 17:42

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نگاه عمیقی به آموزش و پرورش داشتند، اظهار کرد: موفقیت های جامعه بدون توجه به آموزش و پرورش پایدار نخواهد بود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نگاه عمیقی به آموزش و پرورش داشتند، اظهار کرد: موفقیت های جامعه بدون توجه به آموزش و پرورش پایدار نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، در ایام سالروز رحلت حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و قیام پانزده خرداد، محسن حاجی میرزایی، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگدار کبیر انقلاب، اظهار کرد: حضرت امام(ره)، حق بزرگی به جامعه دارد و با قیامش چشم جهانیان را بر روی حقایق بسیاری گشود و افق های بلندی را در مسیر ملت ها نمایان کرد.
وی با تأکید بر تلاش برای استمرار راه حضرت امام(ره) و حفظ ارزش های انقلاب افزود: مدافع اندیشه ها و آرمان های امام خواهیم بود و برای تحقق اهدافش، تمام  سعی خود را به کار خواهیم گرفت، زیرا تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی، جایگاه بزرگی داشته و دارد.
حاجی میرزایی با اشاره به سخنی از حضرت امام (ره) در پانزدهم خرداد که فرمودند: «یاران من در گهواره هستند.» و «امید من به دبستانی هاست.»، تصریح کرد: نگاه بنیانگذار انقلاب به آموزش و پرورش، نگاه بسیار عمیقی بود  و این نگاه جایگاه رفیعی در انقلاب داشت. ایشان معتقد بودند، استمرار دهنده و قوام دهنده انقلاب، نسل جدید هستند و امروز این موضوع آشکارشده است.
وی ادامه داد: برای ساختن آینده ای متفاوت، موثرترین و مهم ترین مسیر، تعلیم و تربیت است، اکنون که از سیطره رسانه ها و فضای مجازی صحبت می شود و همه هنر این فضا، تغذیه کننده چشم و گوش افراد است. آموزش و پرورش طی ۱۲سال روی افراد سرمایه گذاری می کند و شخصیت و هویت آن ها را می سازد لذا اگر جامعه از نظام تعلیم و تربیت غافل باشد ممکن است به توفیقاتی دست یابد، اما این موفقیت ها پایدار نخواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش، پایدار ترین توفیق را، تحول در نظام یادگیری و تربیت انسان ها، برشمرد و عنوان کرد: اهدای ۳۶هزار دانش آموز شهید و ۵هزار معلم شهید به انقلاب، نشان از به دوش کشیدن بار انقلاب و دفاع مقدس، توسط نظام تعلیم و تربیت است و این تعداد شهید یک پنجم کل شهدای جنگ تحمیلی را شامل می شوند، لذا معلمان و دانش آموزان در قبل و بعد از انقلاب همواره در عرصه های مختلف نقش آفرین بودند.
وی با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، اظهار کرد: هرچند اغلب کاندیدای ریاست جمهوری از حل مشکلات اقتصادی سخن می گویند، لزوما راه حل مسائل از جنس همان مسائل نیست بلکه ریشه در تحول در نظام یادگیری و آموزش است.
عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی برای ساختن فرهنگی غنی و استمرار حیاتش، باید توجه بیشتری به نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، آموزش و پرورش نیز تلاش کرده است در سال های اخیر اندیشه های حضرت امام (ره) را در کتاب های درسی اشاعه دهد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به اهداف رهبر کبیر انقلاب، آینده ای درخشان برای جامعه رقم بخورد.
 وی با تشریح قابلیت های شبکه شاد، تصریح کرد: شبکه شاد علاوه بر قابلیت های آموزشی،  در شرایط کرو، نطام تعلیم و تربیت را از تزلزل رهایی بخشید و عوامل تربیتی، از جمله دانش آموز، معلم، مدرسه و خانواده را به یکدیگر پیوند داد.
وزیر آموزش و پرورش از انجام بیش از سیصد هزار ارتباط زنده در شبکه شاد خبر داد و افزود: امروز می توانیم با بیش از ۸۰هزار مدیر مدرسه به طور همزمان و مستقیم ارتباط داشته باشیم که از قابلیت های ویژه شبکه شاد است و برای اولین بار این کار در آموزش و پرورش صورت می گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تحقق عدالت های آموزشی را یکی دیگر از کارکرد های شبکه شاد برشمرد و افزود: تدریس معلمان برتر و امکان استفاده همه دانش آموزان سراسر کشور از این نوع تدریس ها از جمله مصادیق تحقق عدالت اجتماعی است.


کد مطلب: 151900

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/151900/راهکار-حل-مشکلات-تحول-آموزش

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir