کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهرعلیزاده: رانت بزرگترین معضل کشور است

21 خرداد 1400 ساعت 21:40

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت زندگی است و دنبال ایجاد امید، اعتماد، عزت، نشاط برای مردم است و دنبال تحکم و زور نیستیم.


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت زندگی است و دنبال ایجاد امید، اعتماد، عزت، نشاط برای مردم است و دنبال تحکم و زور نیستیم.
محسن مهرعلیزاده بعد از ظهر جمعه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم بوشهر اظهار کرد: من فرزند ایرانم، کسی که عمری با نیت خیر برای بنیان نهادن راحتی و آسایش مردم ایران تلاش کرده، اما امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که بتواند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است، بیابند و با انتخاب‌شان خدمت‌گزاری را بر سر کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در اختیار مردمش باشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز مشکلات معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، رسیدن فقر به ۷۰ درصد جامعه و از آن طرف کشمکش‌های بی‌حاصل بین افراد، نظرگاه‌ها و صاحب‌نظران مختلف در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مشکلات سختی را به وجود دارد.
مهرعلیزاده عنوان کرد: تاسف بارتر از همه باید اذعان کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود نیت خیر خیلی از مسئولین، اما برخی دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد و دست ورزی به بیت‌المال در رویه‌های اجرایی خود برگزیده‌اند و چنان معیشت سختی بر مردم فراهم آورده‌اند که امید مردم به آینده کم شده است.

برخی مسئولین کرسی، میز و امضا خریده و فروخته‌اند 
وی افزود: بعضی از اقدامات مسئولین یا بهتر است بگویم نام مسئولین این بوده است که با گرفتن کرسی‌های ریاست و مسئولیت به دنبال روش‌هایی ناصواب رفتند و گاهی وقت‌ها کرسی، میز و امضاء خریده‌اند و فروخته‌اند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ایرانی که می‌توانست و می‌تواند به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.
مهرعلیزاده بیان کرد: این‌ها را نمی‌گویم که نا امیدتان کنم، اما متاسفانه برخی اقدامات باعث شده اعتماد مردم به نظام، مدیریت و مدیران اجرایی نسبت به از آن‌چه در سال‌های اوایل انقلاب بود، کم شود.
وی ادامه داد: اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می‌رود و باعث می‌شود، در صورتی که حتی مسئولان بخواهند کار درستی و در جهت منافع ملی انجام دهند باز هم مورد پذیرش مردم واقع نشوند و این بدترین نکته ممکن است.

از یک خانواده متوسط بیرون آمده ام و زندگی متوسطی دارم 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اما باید واقعیت‌ها را گفت، لازم است مردم بدانند که اگر فردی یا افرادی امروز در جایگاهی قرار گرفتند که می‌خواهند بین خودشان، خدا و مردم پیمان ببندند که مشکلات را حل کنند افرادی هستند که از مشکلات مردم باخبرند و درد دل مردم را می‌دانند.
مهرعلیزاده تصریح کرد: من مثل شما هستم از یک خانواده متوسط بیرون آمده‌ام و زندگی متوسطی دارم، اگرچه چندین سال است که به عنوان مدیر در بخش‌های مختلف کار کرده‌ام.
وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم بگویم مردم عزیز مشکلات زیاد است اینکه فکر کنیم که مشکلات را فقط عده‌ای از مسئولین می‌توانند از بالا حل کنند، درست نیست، درست آن است که مدیران و مسئولانی که بالا نشسته و اداره امور را دست گرفته راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند و ملت را با خود همراه کند.

در زمان جنگ ویتامین و پروتئین در یک حداقل به مردم می‌رسید
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اکنون سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. در ۱۲ دوره گذشته انتخاب‌هایی کرده‌ایم و همه آن‌ها هم کارهایی را انجام داده‌اند و نمی‌شود حق کسی را ضایع کرد.
محسن مهر علیزاده ادامه داد: برای مثال از پیروزی انقلاب به بعد و در زمان جنگ دولت وقت زحمات زیادی را کشید، جوانان شاید یادشان نیاید، اما کسانی که هم سن و سال من هستند خوب به خاطر دارند که در زمان جنگ روزی صدها شهید در خیابان می‌آوردند.
وی افزود: در آن دوران با یک نظام صحیح اقتصادی، دولتی که ۶/۵ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت ۳/۵ میلیارد دلار آن را صرف جنگ و ۳ میلیارد را برای تامین معیشت مردم پرداخت می‌کرد، اما واقعیت این بود که ویتامین و پروتئین در یک حداقل به مردم می‌رسید و همینبود که اعتماد را جلب کرده بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جلوتر آمدیم، دولت اصلاحات پیش آمد، دولتی که شما انتخاب کردید در آن در دوره کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت‌مان اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس جمهور شما صف کشیدند، تئوری یا نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها در سطح جهان طنین‌افکن شد، جهان دانست که یک ایرانی مسلمان در دنیا طرفدار جنگ نیست و طرفدار گفت‌وگو و صلح است.

شاهد سختی‌های زیادی هستیم 
مهرعلیزاده تاکید کرد: نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن‌ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی جهان بود قد برافراشت و مورد تکریم دنیا قرار گرفت.
وی بیان کرد: قیمت ارز در طول دوره اصلاحات بین۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت ماند، تورم نزدیک به ۴۸ درصد کنترل شد و پایین آمد و به زیر ۱۰ درصد رسید. روابط اجتماعی، امید به آینده، ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت، افتخار ایرانی در آمد و رفت‌ها، ارتقاء شاخص‌های سلامت اداری، عدالت، بهبود فضای کسب و کار را شاهد بودیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت‌های بعدی هم کارهای خوبی داشتند ولی شاهد سختی‌های زیادی هستیم. برجام قوی‌ترین معاهده بین‌المللی است که ایرانی‌ها توانستند به تصویب برسانند. در برجام توانستیم هم حق غنی سازی خود را به تصویب رسانده و هم تحریم‌های متعدد را که منجر به جنگ و ناامنی می‌شد برداریم.

رانت بزرگترین معضل کشور است
وی تاکید کرد: ایران از بزرگترین امپراتوری‌های دنیا بوده است، ما بزرگ هستیم و باید حرکت‌های بزرگ را انجام دهیم. مردم انتظار دارند که شرایط برای زندگی شرافتمندانه فراهم باشد.
محسن مهر علیزاده بیان کرد: بحران آب بحران بزرگی در کشور است ولی نسبت به آن غفلت می‌شود و به جای حل این بحران به موضوع دوچرخه سواری، شعرخوانی، و برگزاری یک بزم موسیقی واکنش نشان می‌دهند، این درد بزرگی است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با انتقاد از رانت و ارتباط زیرمیزی بیان کرد: با تکیه بر مسئولیت‌ها و تجربیات گذشته مشکلات کشور را می‌دانم. مشکل ما در تولید است و رانت از مسائل اصلی کشور است. مشکل امروز کشور اقتصادی است و باید یک فرد اقتصادی در رأس قرار گیرد تا مشکلات مردم را حل کند.

کار را از کف کارخانه شروع کردم
وی با معرفی خود به مردم بیان کرد: از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و از کف کارخانه کار را شروع کرده و سپس، صنعت، تولید و اداره کار و بعد از ۲ الی سه سال کار در صنعت خودرو یک مدیر عالی تر شده و سپس به عنوان معاون وزیر صنایع سنگین به مدت پنج سال از ۲۹ تا ۳۴ سالگی و بعد از آن به عنوان موسس منطقه آزاد کیش که البته قبل از بنده نیز کارهایی صورت گرفته بود -که بی‌انصافی نشود- اما کار اصلی زمان بنده انجام شد و با دست خالی به عنوان موسس این منطقه منصوب شدم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته تمام منطقه آزاد کیش که امروز می بینید بنده نساخته ام اما زیر بنای آن را گذاشته‌ام، آب و برق آن را ایجاد و با ابتکار عمل هواپیمای غیر دولتی ساخته شد، همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئولیت نیروگاه اتمی بمباران شده بوشهر را به بنده سپردند، مذاکره زیادی در این رابطه انجام و قرارداد نیز بسته و بعدها به عنوان یک نیروگاه هسته‌ای ساخته شد.
مهرعلیزاده گفت: در زمان دولت آقای خاتمی بنده به عنوان استاندار استان تقسیم نشده خراسان معرفی و در دولت دوم اصلاحات به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در خدمت ورزشکاران عزیز بودم، قبل تر نیز در شرکت سرمایه گذاری شاهد به عنوان بنیانگذار موسس اندوخته شاهد برای فرزندان شهدا فعالیت داشته ام.

مردم گوشت و مرغی را می‌خورند که قیمتش از دلار آزاد بالاتر است 
وی تاکید کرد: مشکلات را می‌شناسم. مشکل با ارز ۴۲۰۰ تومانی‌ست که باعث رانت شده است و در آخر مردم گوشت و مرغی را می‌خورند که قیمتش از دلار آزاد هم بالاتر است. شاید خیانتی نباشد اما این ناتوانی و کارنابلد بودن است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: البته برخی می‌گویند بنده گفته‌ام که ۱۷ میلیارد دلار و برخی نیز می‌گویند که تمام آن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نبوده بخشی هم نیمایی بوده اما در نهایت تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار درآمد که مال مردم است شما آن را با چهار هزار و ۲۰۰ تومان بدهید که در آخر مردم گوشت و مرغی که مصرف می کنند حتی از قیمت آزاد دلار نیز گران تر شود که این ناتوانی و کار ندانستن است.

دولت نیاز به اقتصاددان دارد
مهرعلیزاده تاکید کرد: مشکل امروز کشور اقتصادی است و این مشکل را یک اقتصاددان می‌تواند حل کند نه یک انسان فرهنگی، امنیتی، نظامی، حقوق‌دان و قاضی؛ این امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: دولت من دولت زندگی است و دنبال ایجاد امید، اعتماد، افتخار، نشاط برای مردم است و دنبال جنگ و زور نیستیم. قوانین اجتماعی و قانون اساسی داریم و مردم باید زندگی کنند.

بگذارید یکی بیاید که دنبال حکم و بگیر و ببند نیست 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور قانون اساسی دارد، اجازه بدهید قانون بر مردم حکومت کند. گرسنگی کم نیست. بگذارید یکی بیاید که از جنس مردم است و دنبال حکم و بگیر و ببند نیست.
مهرعلیزاده با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده من برای بهبود اقتصاد کشور در قالب سه کتاب تدوین شده‌، بیان کرد: بر این اساس میزان یارانه ها را حداقل برای پنج دهک پائین جامعه بایستی پنج برابر بیشتر کرد تا برای یک خانوار سه تا چهار نفره در این وضعیت اقتصادی بتوانیم ماهی یک تا ۲ میلیون تومان آورده باشیم، تا از این وضعیت فلاکت بار که خط فقر هفت میلیون تومان است، خارج شوند.


کد مطلب: 152133

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/152133/مهرعلیزاده-رانت-بزرگترین-معضل-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir