کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بورسیه برای ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان

26 خرداد 1400 ساعت 18:19

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از اعطای بورسیه به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان خبر داد و گفت: از ۱۰۰ نفر برتر ۸۵ نفر به ایران آمدند و ۳۰ نفر در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل شدند.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از اعطای بورسیه به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان خبر داد و گفت: از ۱۰۰ نفر برتر ۸۵ نفر به ایران آمدند و ۳۰ نفر در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل شدند.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در ششمین نشست سرآمدان علمی کشور که در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: فدراسیون سرآمدان علمی مانند تمام برنامه‌های ما در راستای فرهنگ سازی اهمیت به نیروهای انسانی فعالیت خود را آغاز کرده است و معاونت علمی نیز برنامه‌های مختلفی در زمینه فرهنگ‌سازی و اهمیت دادن به نیروهای انسانی برگزار کرده‌است.
وی با اشاره به برنامه بنیاد ملی نخبگان گفت: ما در سال گذشته در بنیاد ملی نخبگان ۴ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم و این موضوع هم در راستای اهمیت دادن به نیروهای انسانی برجسته هستند.
وی برنامه بازگشت متخصصان ایرانی به کشور و حمایت از دانشجویان خارجی را از دیگر برنامه‌های این معاونت  طی این چند سال اخیر عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها در راستای تحول در صنعت کشور بوده است؛ چرا که نگاه کشور به کسی که استعداد دارد می تواند سر منشأ تحولات در همه زمینه ها باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ما برنامه دیگری در راستای جذب دانشجویان و نخبه‌های خارجی برگزار کردیم، تأکید کرد: امسال به ۱۰۰ نفر از نفرات اول کنکور افغانستان بورسیه اعطا کردیم که از این تعداد نفر ۸۵ نفر به ایران آمدند.
به گفته این مقام مسئول ۳۰ نفر از این ۸۵ نفر در حوزه پزشکی در دانشگاه‌های یزد، مشهد و غیره مشغول به تحصیل هستند.
ستاری در خصوص فدراسیون سرآمدان ایرانی خاطرنشان کرد: امسال در راستای اهمیت فعالیت این فدراسیون، ۲۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه تخصیص می دهیم.


کد مطلب: 152368

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/152368/بورسیه-۱۰۰-نفر-اول-کنکور-افغانستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir