کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید دست‌نوشته‌های «برونته» و «آستن»

29 خرداد 1400 ساعت 21:47

موزه‌ها و کتابخانه‌های بریتانیا قصد دارند با جمع‌آوری هزینه مورد نیاز از خریداری دست‌نوشته‌های «آستن» و «برونته» توسط مجموعه‌داران خصوصی جلوگیری کنند.


موزه‌ها و کتابخانه‌های بریتانیا قصد دارند با جمع‌آوری هزینه مورد نیاز از خریداری دست‌نوشته‌های «آستن» و «برونته» توسط مجموعه‌داران خصوصی جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، پس از آن‌که حراجی «ساتبیز» از برنامه حراج آثار کتابخانه «هانرزفیلد» در تابستان پیش رو خبر داد، در اقدامی بی‌سابقه ائتلافی از کتابخانه‌ها و موزه‌ها با حضور کتابخانه بریتانیا و موزه «برونته» شکل گرفته است تا  ۱۵ میلیون پوند هزینه لازم برای خریداری آثار ارزشمند این حراجی جمع‌آوری شود.
موسسه خیریه «دوستان کتابخانه‌های ملی» وظیفه نظارت بر جمع‌آوری هزینه مورد نیاز برای جلوگیری از به فروش رسیدن آثار ارزشمند این حراجی به مجموعه‌داران خصوصی را برعهده خواهد داشت.
از آثار کتابخانه «هانرزفیلد» به دست‌نوشته‌هایی از خواهران «برونته»، «جین آستن»، «والتر اسکات» و «رابرت برنز» می‌توان اشاره کرد.
«ساتبیز» پیش‌تر شعرهای دست‌نوشته‌ «امیلی برونته» را فوق‌العاده نادر توصیف و ارزش تقریبی این مجموعه را بین ۸۰۰هزار تا ۱.۲ میلیون پوند برآورد کرده بود.
اخیرا مشخص شد مجموعه کتابخانه «هاترزفیلد» علاوه بر دست‌نوشته‌هایی از شعرهای «برونته» که پیش‌تر گمان می‌رفت گم شده باشند، دو نامه مهم از «آستن» به خواهرش را نیز شامل می‌شود.
درحالی که این خیریه مشغول جمع‌آوری هزینه مورد نیاز برای خریداری این آثار است، فروشنده و حراجی «ساتبیز» نیز با به تعویق انداختن تاریخ مزایده این آثار موافقت کردند تا امکان حفظ این آثار در مجموعه‌های ملی فراهم شود. 


کد مطلب: 152493

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/152493/خرید-دست-نوشته-های-برونته-آستن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir