کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مورد واکسن عذرخواه مردم هستیم

30 تير 1400 ساعت 11:18

معاون کل وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت کرونا در کشور در عین حال به علت مشکلاتی که در تهیه واکسن کرونا وجود دارد و روند واکسیناسیون را با تاخیر مواجه کرده است از مردم عذرخواهی کرد.


معاون کل وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت کرونا در کشور در عین حال به علت مشکلاتی که در تهیه واکسن کرونا وجود دارد و روند واکسیناسیون را با تاخیر مواجه کرده است از مردم عذرخواهی کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی، گفت: درست است که روز سه شنبه ( ۲۹ تیرماه) ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق شده است و درست است که تعداد دُز تزریقی ما به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار رسیده است و درست است که تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده است و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدامات خوبی صورت گرفته است اما انتظارات مردم این است که در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی وسیع‌تری صورت گیرد که متاسفانه موفق نشدیم و از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد، صمیمانه از طرف همه کسانی که در این سیستم در نظام کار می‌کنند، عذر خواهی می‌کنم، گرچه شاید برخی این عذرخواهی را قبول نداشته باشند ولی واقعیت است که عذرخواه و هم درد مردم هستیم.
وی با اشاره به اینکه مردم بعد از ۱۷ ماه مقابله با کرونا از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده‌اند، بیان کرد: در واقع حالت عدم همکاری و نافرمانی محسوس و نامحسوسی فارغ از سن، جنس، گرایشات و... وجود دارد. متأسفانه میزان تحرک و تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به سال‌های قبل از کرونا افزایش پیدا کرده است. اداره‌ها تعطیل می‌شود و قضای این رفت و آمد جای دیگری به جا آورده می‌شود. از طرفی میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم کمتر از ۵۰ درصد است. همچنین در دوره انتقال دولت قرار داریم و تا دولت بعدی بیاید یکسری از این پنجره، سوء استفاده‌ها و برداشت‌هایی در رعایت مقررات می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در اوج گیری فعلی نسبت به موج‌های قبلی، مرگ و میرمان کمتر است، اظهار کرد: یکی از علت‌های اصلی این موضوع، مجهز شدن بیمارستان‌ها به اکسیژن، گسترش تخت‌های ICU و تجربه کادر درمان است که باعث شد شدت شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کمتر باشد اما در واقعیت مشکل جدی در پذیرش بیماران داریم و تمام تلاش را می‌کنیم کسی منتظر تخت نماند اما اینکه عینا عملیاتی شود، کار مشکلی است.
وی افزود: ما با تمام خصوصیات اپیدمیولوژیک یک اوج ‌گیری و صعود مجدد مواجه هستیم که اسم آن را پیک پنجم می‌گذاریم؛ برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم، دیروز ( ۲۹ تیر) ۲۷ هزار و ۴۴۴ ابتلا به کرونا و تست مثبت در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ مورد بستری جدید تست مثبت و ۲۵۰ فوتی داشتیم. ویروس دلتا بلاشک در تمام استان‌های کشور موجود و در حال گردش است. خاصیت اصلی این ویروس سرایت پذیری بیشتر است و به تبع آن تعداد بستری و مرگ و میر را هم افزایش می‌دهد.
حریرچی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خاتمه تاکید کرد: تعداد شهرهای قرمز که به تعداد یک رقمی نزدیک شده بود از قسمت جنوبی با ورود ویروس دلتا بالاتر رفت و ویروس تمام کشور را گرفته است؛ البته خوشبختانه غرب و شمال غرب کشور مقداری مصون است ولی در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز در کشور داریم.


کد مطلب: 153889

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/153889/مورد-واکسن-عذرخواه-مردم-هستیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir