کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همکاری روسیه و میانمار

30 تير 1400 ساعت 21:16

رئیس شرکت تسلیحاتی روسی "روسوبرون اکسپورت" امروز چهارشنبه گفت، روسیه در حال همکاری نزدیک با میانمار برای تامین سخت‌افزار نظامی از جمله هواپیماست.


رئیس شرکت تسلیحاتی روسی "روسوبرون اکسپورت" امروز چهارشنبه گفت، روسیه در حال همکاری نزدیک با میانمار برای تامین سخت‌افزار نظامی از جمله هواپیماست.

به گزارش ایسنا، گزارش خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکساندر میخئیو، رئیس شرکت تسلیحاتی روسوبرون اکسپورت در حالی منتشر می‌شود که فعالان حقوق بشری مسکو را به مشروعیت بخشی به خونتای میانمار متهم می‌کنند.
ارتش میانمار در کودتای اول فوریه قدرت را به زور تصاحب کرد و از آن زمان، مسکو به سفرهای دوجانبه و توافق‌های تسلیحاتی با میانمار ادامه داده است.
به گزارش رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ماه گذشته در جریان سفر ژنرال من آنگ هلاینگ، رهبر خونتای میانمار به مسکو تاکید کرد که روسیه به تقویت مناسبات نظامی متعهد است.  
رئیس روسوبرون اکسپورت در حاشیه نمایشگاه هوایی سالانه ماکس (MAKS) در روسیه که سه‌شنبه هم ولادیمیر پوتین در آن حضور یافت، گفت میانمار یکی از مشتریان اصلی شرکتش در آسیای جنوب شرقی و یک شریک کلیدی روس‌تک، شرکت هوافضا و دفاعی روسیه به شمار می‌رود. او جزئیات بیشتری مطرح نکرد.
مناسبات دفاعی میان این دو کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته و مسکو آموزش نظامی و بورسیه دانشگاهی برای هزاران سرباز فراهم کرده و همچنین تسلیحات به ارتشی می‌فروشد که چندین کشور غربی آن را در فهرست سیاه جای داده‌اند.


کد مطلب: 153910

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/153910/همکاری-روسیه-میانمار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir