کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان کار بسکتبال ایران در المپیک

9 مرداد 1400 ساعت 8:29

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل فرانسه شکست خورد.


تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل فرانسه شکست خورد.
به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۵:۳۰ امروز (شنبه) ۹ مرداد ۱۴۰۰، در آخرین بازی خود در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم ملی فرانسه رفت که با نتیجه ۷۹ - ۶۲ تن به شکست داد تا سرانجام با سه شکست متوالی، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.
ملی‌پوشان بسکتبال ایران در حالی در سومین و آخرین بازی خود وارد میدان شده‌اند که به واسطه قبول دو شکست متوالی مقابل تیم‌های جمهوری چک و آمریکا، از صعود به دور بعد رقابت‌ها باز مانده بود.
ترکیب ابتدایی ایران:
صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، ، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی (سرمربی: مهران شاهین‌طبع)
ترکیب ابتدایی فرانسه:
نیکولاس باتوم، ناندو د کولو، ایوان فورنیر، رودی گوبرت و گوئرسچون یابوسله (سرمربی: وینسنت کالت)
* کوارتر اول: ۲۲ - ۱۷ فرانسه
با شروع بازی "یابوسله" ستاره تیم رئال مادرید و تیم ملی فرانسه، با پاس‌ گل‌ و پرتاب‌های دو امتیازی خود خروس‌ها را ۶ بر صفر پیش انداخت. پنج امتیاز ابتدایی ایران را حدادی به دست آورد. ایران در این کوارتر عملکرد خوبی در دفاع داشت و پایا پای با حریف تا امتیاز ۱۸ - ۱۵ پیش رفت.
نخستین سه امتیازی ایران را یخچالی در حالی وارد سبد کرد که فرانسه ۱۴ - ۱۰ پیش بود. با عملکرد خوب ارسلان کاظمی در ریباند حمله و دفاع ایران فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت، اما با اسلم‌ دانک‌های گوبرت و فال، فرانسه ۲۲ - ۱۷ پیروز کوارتر نخست شد.
* کوارتر دوم: ۲۴ - ۱۰ فرانسه
در آغاز مجدد بازی فرانسوی‌ها با کسب ۵ پوئن متوالی اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساندند تا شاهین‌طبع برای بهبود دفاع ایران، جلال‌پور و محمد حسن‌زاده را به زمین بفرستد. رضایی‌فر نیز جایگزین محمد جمشیدی شد. با اشتباه جلال‌پور فرانسه به امتیاز ۳۱ رسید تا با افزایش اختلاف به ۱۱ امتیاز، شاهین‌طبع تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه از این کوارتر گذشته بود، اشتباهات مکرر جلال‌پور فرانسه را با پرتاب‌های توماس به امتیاز ۳۴ و ۳۷ رساند.
حسن‌زاده نیز دومین پرتاب دو امتیازی ایران در این کوارتر را وارد سبد حریف کرد. شاهین‌طبع دومین وقت استراحت ایران را ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه به پایان نیمه نخست گرفت. با بالا رفتن آمار ترن‌اوورهای ایران روی اشتباهات آرون گرامی‌پور، فرانسه اختلاف را به ۱۹ امتیاز افزایش داد تا شاگردان کالت ۴۶ - ۲۷ برنده به رختکن بروند.
حامد حدادی که ستاره تیم ملی ایران در نمیه نخست بود، در اواخر کوارتر دوم به دلیل ناراحتی از ناحیه زانو بیرون رفته و جای خود را به حسن‌زاده داد. پزشک تیم با کمپرس یخ سعی در کم کردن درد زانوی حدادی داشت.
*‌ کوارتر سوم: ۱۶ - ۲۰ ایران
در این کوارتر دو تیم عملکرد نزدیک به هم داشتند و در حالی که ۴ دقیقه از زمان نیمه دوم گذشته بود، بازی ۵۴ - ۳۴ به سود فرانسه ادامه داشت. حدادی نخستین بلاک شات خود در این بازی را نیز روی اقدام "فال" انجام داد تا در ادامه صمد دو امتیاز را برای ایران به دست آورد. دومین بلاک شات حدادی نیز روی "یوبوسله" صورت پذیرفت تا سنتر ایران همچنان به درخشش خود در این بازی ادامه دهد. 
با پرتاب سه امتیازی یخچالی اختلاف به ۱۸ امتیاز کاهش یافت، اما باز هم "اندرو" بود که روی یک حرکت لی‌آپ اختلاف را مجدد ۲۰ امتیاز کرد. در اواخر این کوارتر ایران عملکرد بهتری در حملات داشت و با ۴ امتیاز حدادی و داورپناه ۱۶ - ۲۰ برنده این کوارتر شد تا اختلاف به ۱۵ امتیاز کاهش یابد، اما فرانسه همچنان ۶۲ - ۴۷  پیش بود.
* کوارتر چهارم: ۱۷ - ۱۵ فرانسه
دو امتیاز نخست این کوارتر را هم ایران توسط حدادی به دست آورد تا اختلاف به ۱۳ امتیاز کاهش یابد. از اوایل این کوارتر رضایی‌فر و حسن‌زاده جای خود را به صمد نیکخواه‌بهرامی و ارسلان کاظمی دادند. در ادامه اما با دو ترن اوور داورپناه و یخچالی، پویریه و فرانک ۴ امتیاز متوالی را به دست آوردند تا اختلاف بار دیگر ۱۹ امتیاز شود.
سومین پرتاب سه امتیازی موفق یخچالی ۶ دقیقه مانده به پایان بازی وارد سبد فرانسه شد تا اختلاف به ۱۶ امتیاز کاهش یابد. حامد حدادی ستاره بی چون و چرای ایران در این بازی، با دفاع خوب بارها هم تیمی‌های خود را در موقعیت حمله قرار داد تا کاظمی با یک اسلم دانک اختلاف را به ۱۵ امتیاز کاهش دهد. در ادامه ولی اشتباه عجیب جلال‌پور توپ را در اختیار حریف قرار داد تا فرانسه با دو امتیاز "فرانک"، نتیجه را ۷۷ - ۶۰ به سود خود کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۷۹ - ۶۲ به سود فرانسه پایان یافت تا ایران با سه شکست از بازی‌های المپیک خداحافظی کند.

نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در این دوره از بازی‌های المپیک به شرح زیر رقم خورد:
بازی اول: ایران ۷۸ - ۸۴ چک
بازی دوم: ایران ۶۶ - ۱۲۰ آمریکا
بازی سوم: ایران ۶۲ - ۷۹ فرانسه


کد مطلب: 154246

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154246/پایان-کار-بسکتبال-ایران-المپیک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir