کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال تغییر ساعت منع تردد شبانه برای محرم

18 مرداد 1400 ساعت 10:33

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ارائه پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ستادملی مقابله با کرونا برای محرم خبر داد.


رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ارائه پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ستادملی مقابله با کرونا برای محرم خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری صبح امروز در تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس برای ماه محرم گفت: پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ستادملی مقابله با کرونا داده شده است و در صورت تایید اعمال خواهد شد.
وی درباره ساعات پیشنهادی نیز به ایسنا گفت: با توجه به اینکه ممکن است عزاداری برخی هیات‌ها به طول بیانجامد پیشنهاد دادیم که ساعات آغاز منع تردد به ۲۳ یا ۲۳:۳۰ برسد.
رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: برخی از هیات های مذهبی ممکن است مراسم عزاداری را در ساعاتی برگزار کنند که تا ۱۰ شب به پایان نرسد. البته بسیاری از این هیات ها نیز محلی بوده و مشکل ترافیکی خاصی در پی برگزاری مراسم نخواهند داشت اما به هر حال این پیشنهاد را ما ارائه کرده ایم.
به گفته حمیدی، این تغییر ساعت در حال حاضر یک پیشنهاد بوده و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا چیزی را ابلاغ نکند ساعات اجرای منع تردد شبانه کما فی السابق از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد خواهد بود.
وی درباره دیگر تمهیدات پلیس برای عزاداری ماه محرم نیز گفت: متناسب با شرایط هیات های عزاداری و با توجه به اینکه این مراسم در فضای باز برگزار می شود تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.
وی افزود: از جمله این تمهیدات این است که ساعت منع تردد کامیون ها در پایتخت تغییر کرد و آغاز ساعات مجاز تردد کامیون ها از ۲۲ به ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تغییر پیدا کرد. از این رو رانندگان کامیون باید توجه داشته باشند که از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۶:۳۰ اجازه تردد در معابر داخلی پایتخت را دارند.
حمیدی اضافه کرد: همچنین جلساتی با روسای هیات ها به خصوص هیات های مهم و شلوغ برگزار شده و از آنها خواستیم که با جانمایی و چینش درست محل برگزاری مراسم، اختصاص جای پارک مناسب برای خودروها و همچنین تامین نور و روشنایی در محل های برگزاری مراسم عزاداری، ایمنی عزاداران را ارتقاء داده و مراسم را به گونه ای برگزار کنند تا جریان ترافیک نیز دچار اخلال نشود.
حمیدی یکی از دغدغه های پلیس را تامین ایمنی ترافیکی عابران پیاده برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در این ایام شمار زیادی از شهروندان لباس تیره بر تن می کنند لازم است شهروندان عزیز توجه داشته باشند که از استقرار در حاشیه خیابان یا عبور از عرض معابر در محل های غیر مجاز پرهیز کنند و رانندگان نیز با دقت بیشتری نسبت به تردد عابران پیاده رانندگی کنند.
به گفته حمیدی، ماموران پلیس برای برگزاری مراسم عزاداری های محرم از آمادگی کامل برخوردار بوده و نسبت به روانسازی ترافیک و مدیریت آن در طول برگزاری مراسم اقدام خواهند کرد.


کد مطلب: 154600

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154600/احتمال-تغییر-ساعت-منع-تردد-شبانه-محرم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir