کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر مثبت کمیسیون امنیت ملی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات

31 مرداد 1400 ساعت 11:33

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رای مثبت کمیسیون متبوع خود به حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رای مثبت کمیسیون متبوع خود به حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.
به گزارشا یرنا محمود عباس زاده مشکینی امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات با تشریح گزارش کمیسیون متبوع خود گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سوابق و برنامه‌های اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را بررسی نمود و وزیر پیشنهادی در جلسه ای ضمن بیان سوابق کاری طرح‌ها و برنامه‌ها و راهکارهای خود  را ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد شرح  استعلامات در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین خطیب وارد حوزه علمیه قم شده و با طی مراحل دروس حوزوی نزد مراجع برجسته و شرکت در درس خارج فقه و اصول اتمام آن  و شرکت در درس خارج بزرگانی از جمله حضرت آیت الله امام خامنه ای و  مرحوم مجتبی تهرانی دوره خارج فقه و اصول خود را به اتمام رسانده است.
عباس زاده افزود: وی در سال ۵۹ به کار تبلیغ مشغول شده و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ می شوند و توسط سردار شهید حسن باقری وارد کار اطلاعات می شوند.ایشان در دوره زندگی به افتخار جانبازی نایل می‌آیند. ضمن اینکه ایشان برادر شهید است و برادر همسرشان هم شهید است.
وی افزود: سید اسماعیل خطیب در سال ۱۳۹۱ مسئولیت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را بر عهده گرفت و از سال ۱۳۹۸ در آستان قدس رضوی مشغول به کار شد.
نماینده مشکین شهر بیان داشت: ایشان در ده محور اولویت ها و برنامه های خود را  در کمیسیون ارائه دادند کمیسیون پس از بررسی برنامه‌هایشان و طرح سوالات و گرفتن پاسخ و توضیحات ایشان با اکثریت آرا  به برنامه‌ها و توانمندی‌های ایشان برای اجرای این برنامه‌ها نظر مثبت دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون وزیر اطلاعات باید چهار شرط داشته باشد حد اجتهاد ، عدالت و تقوا، سابقه روشن از نظر سیاسی مدیریتی  و عدم عضویت در سازمان‌ها و گروه های سیاسی و ایشان این  شرایط را دارد و تنها گزینه پیشنهادی وزیر اطلاعات باشند که بعد از انقلاب کار اطلاعاتی را از کف سیستم اطلاعاتی کشور شروع کردند و در سطح ملی هم مسئولیت داشتند.


کد مطلب: 154994

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154994/نظر-مثبت-کمیسیون-امنیت-ملی-درباره-وزیر-پیشنهادی-اطلاعات

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir