کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جان باختن ۲۵۱ نفر براثر تصادف در فارس

23 شهريور 1400 ساعت 11:45

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۱ نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان فارس جان خود را از دست دادند.


رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۱ نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان فارس جان خود را از دست دادند.
محمدجواد مرادیان سه‌شنبه ۲۳ شهریور در نشست مجازی با خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ فارس خبر داد و گفت: با کمک این سامانه زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل فرد درخواست کننده و یا مصدوم کاهش پیدا می‌کند و به محض تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سامانه مکان یاب اورژانس بدون نیاز به اینترنت فعال شده و موقعیت مکانی فرد تماس گیرنده را شناسایی می‌کند.
او با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای سال تاکنون ۶۱ هزار و ۱۳۵ تماس مزاحمت با شماره اورژانس ثبت شده است، افزود: مزاحمت‌های تلفنی از معضلات اصلی اورژانس محسوب می‌شود، چرا که با اعزام نیروها به یک ماموریت کاذب، پایگاه، خالی از نیرو شده و تعطیل می‌شود و اگر در مجاورت آن منطقه، حادثه‌ای رخ دهد، باید از سایر پایگاه‌ها نیرو اعزام کنیم که این امر نیز حضور ماموران بر بالین بیمار را زمان بر خواهد کرد.
اورژانس تست سریع کرونا نمی‌گیرد
رئیس مرکز اورژانس فارس با تاکید بر اینکه شهروندان تنها برای کارهای ضروری با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، عنوان کرد: تکنسین‌های اورژانس افرادی را که با ۱۱۵ تماس می‌گیرند را راهنمایی می‌کنند و ذکر این موضوع نیز حائز اهمیت است که اورژانس تست سریع کرونا از بیماران مشکوک به کرونا نمی‌گیرد.
مرادیان در ادامه از ۶۲۷ هزار و ۱۳۸ تماس طی این مدت با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس اطلاع داد و گفت: در همین مدت امدادگران به ۱۱۳ هزار و ۵۶۹ ماموریت اعزام شدند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
او با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۳۹۸ ماموریت تصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۸ ماموریت شهری و ۹ هزار و ۳۱۰ ماموریت جاده‌ای ثبت شده است.
رئیس اورژانس استان فارس تعداد مصدومان ماموریت‌های تصادفی را ۲۵ هزار و ۱۶۳ مورد اعلام و اضافه کرد: از مجموع ماموریت‌های تصادفی، ۱۸ هزار و ۱۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و هفت هزار و ۳۷ نفر نیز در محل درمان شدند و متاسفانه ۲۵۱ نفر در این حوادث قبل از رسیدن تیم‌های امدادی اورژانس جان باختند.
مرادیان اظهار کرد: محور شیراز_اصفهان، شیراز_ کازرون، محور جهرم_لار و شیراز- داراب جزو محورهای پرحادثه استان فارس است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با هشدار به مردم در خصوص رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، گفت: در نیمه نخست امسال علی‌رغم اینکه شاهد سرما نبودیم ۴۰ مورد مسمومیت با گاز مونکسید کرین داشتیم.
مرادیان در ادامه بیان کرد: با موج پنجم شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس پیش بیمارستانی هستیم که در این مدت تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۷ مورد مشاوره و ۲ هزار و ۱۹۵ بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند.
او همچنین با اشاره به استقرار ۱۶۰ پایگاه فعال علوم پزشکی شیراز (زمینی، هوایی و موتور)، خاطرنشان کرد: تعداد کل پایگاه‌های اورژانس فعال استان فارس ۲۲۰ پایگاه است که ۵ پایگاه ابتدای امسال تاکنون راه‌اندازی شده است.
رئیس اورژانس فارس در ادامه تعداد پرسنل درگیر با بیماری کرونا را ۳۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: در صورت علائم خفیف و شبه سرماخوردگی نیازی به حضور تکنسین‌های اورژانس نیست و فرد می‌تواند خودش به مراکز درمانی مراجعه کند و تنها با بروز علائم حاد تنفسی و تنگی نفس شدید تماس با اورژانس ۱۱۵ توصیه می‌شود.
ثبت ۵۵ مورد غرق شدگی در فارس
مرادیان با اشاره به ۵۵ مورد غرق شدگی از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: از تعداد افرادی که دچار غرق شدگی شدند ۶ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۲۸ نفر به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند و متاسفانه ۲۱ نف جان باختند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس با ابراز تاسف از اینکه آمار ضرب و شتم تکنسین‌های اورژانس در این استان نسبت به گذشته افزایش داشته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر از نیروهای اورژانس مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.
انتهای پیام


کد مطلب: 155824

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/155824/جان-باختن-۲۵۱-نفر-براثر-تصادف-فارس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir