; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - افزایش جهانی ابتلا به افسردگی در ۲۰۲۰ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش جهانی ابتلا به افسردگی در ۲۰۲۰

17 مهر 1400 ساعت 13:47

بررسیها نشان میدهد: افسردگی و اضطراب در جهان در سال ۲۰۲۰ یک چهارم افزایش داشته است.


بررسیها نشان میدهد: افسردگی و اضطراب در جهان در سال ۲۰۲۰ یک چهارم افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا، نتایج یک بررسی حاکی از آن است: موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید-۱۹ بیش از یک چهارم افزایش یافته است. همچنین کشورهایی که بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا را داشته اند و شدیدترین محدودیتها را اعمال کرده اند بیشتر تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب بوده اند.
محققان اقدام به جمع آوری و ارزیابی اطلاعات تحقیقات پیشین کرده تا تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر سلامت روان جمعیت جهان مشخص شود و این نتیجه بدست آمد که سال گذشته ۵۳ مورد جدید ابتلا به اختلال افسردگی حاد و ۷۶ میلیون مورد اضطراب گزارش شده است.
زنان و جوانان به طور نامتناسبی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار گرفتند، در حالیکه کشورهایی که میزان بالای ابتلا به کروناویروس را ثبت کرده و به دلیل اعمال قرنطینه کاهش قابل توجهی در رفت و آمد افراد تجربه کرده اند، بیشترین افزایش را در شیوع این اختلالهای روانی داشته اند.
محققان استرالیایی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده تاکید کننده نیاز فوری به تقویت سیستم سلامت روان است چرا که موارد ابتلا به اختلال افسردگی حاد و اضطراب در جهان رو به افزایش است.
محققان تاکید کردند: رفع افزایش تقاضا برای دریافت خدمات بهداشت روانی ناشی از بیماری کووید-۱۹ چالش برانگیز خواهد بود، اما اینکه هیچ اقدامی در نظر گرفته نشود نیز نباید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در نبود همه گیری کووید-۱۹، برآوردها حاکی از آن بود که ۱۹۳ میلیون مورد افسردگی و ۲۹۸ میلیون مورد اضطراب وجود دارد. هرچند، این مطالعه تخمین زده است که این ارقام در سال گذشته به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد افزایش یافته و زنان بیشترین سهم را در این افزایش به خود اختصاص داده اند.


کد مطلب: 156637

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/156637/افزایش-جهانی-ابتلا-افسردگی-۲۰۲۰

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir