کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خداحافظی مرکل با شی جینپینگ

22 مهر 1400 ساعت 16:59

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک تماس ویدیویی خداحافظی با شی جینپینگ ، رئیس جمهور چین، در مورد تغییرات آب و هوا و دیگر چالش های جهانی صحبت کرد.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک تماس ویدیویی خداحافظی با شی جینپینگ ، رئیس جمهور چین، در مورد تغییرات آب و هوا و دیگر چالش های جهانی صحبت کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله،  مارتینا فیتز ، سخنگوی دولت آلمان گفت که رهبران در مورد آمادگی‌های آینده برای اجلاس G۲۰ ، مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی و مبارزه با همه‌گیری و همچنین توافق نامه سرمایه گذاری اتحادیه اروپا با چین" صحبت کردند.
دو رهبر همچنین از این واقعیت که سال آینده ۵۰ سال از روابط دیپلماتیک رسمی بین آلمان و جمهوری خلق چین می گذرد ، قدردانی کردند.  شی در طی این تماس ، مرکل را "دوست مردم چین" خواند و از مرکل دعوت کرد تا پس از ترک مقامش به چین سفر کند.
مرکل در رویدادی جداگانه روز چهارشنبه از شرکت‌های آلمانی خواست تا استراتژی‌ های تجاری خود را در آسیا و اقیانوسیه تنوع بخشند و به چین تکیه نکنند.
مرکل به کمیته تجارت آسیا و اقیانوسیه آلمان (APA) گفت: "تقریبا ۵۰ درصد تجارت خارجی آلمان در منطقه هند و اقیانوس آرام در چین انجام می شود." ما نباید نادیده بگیریم که آسیا و اقیانوسیه چیزی فراتر از چین است. "
مرکل به دلیل رفتار نرم با چین در دوران تصدی خود ، به ویژه در زمینه حقوق بشر ، مورد انتقاد قرار گرفته است. تجارت آلمان و چین از زمان روی کار آمدن وی در سال ۲۰۰۵ رونق گرفته است. دولت بعدی آلمان می‌تواند رویکرد سخت‌تری در قبال پکن اتخاذ کند. حزب سبزها که ممکن است در ائتلاف حکومتی بعدی شرکت کند ، از آلمان خواسته است تا نقض حقوق بشر چین مانند رفتار با مسلمانان اویغور را محکوم کند.


کد مطلب: 156779

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/156779/خداحافظی-مرکل-شی-جینپینگ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir