کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه نماینده مجلس از مخابرات

1 آبان 1400 ساعت 17:37

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه مخابرات پرداخت که در اکثر روستاها و مناطقی از شهر این مشکل وجود دارد و بیان کرد: هیچ وقت نتوانستیم برای حل این مشکل متولی خاصی پیدا کنیم و همه به یکدیگر پاس می دهند، ذره ای به مشکل مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه رسیدگی نشده است.


 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه مخابرات پرداخت که در اکثر روستاها و مناطقی از شهر این مشکل وجود دارد و بیان کرد: هیچ وقت نتوانستیم برای حل این مشکل متولی خاصی پیدا کنیم و همه به یکدیگر پاس می دهند، ذره ای به مشکل مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه رسیدگی نشده است.

حجت الاسلام«حسین جلالی» امروز اول آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات دهستان سرچشمه رفسنجان عنوان کرد: پیرامون سرچشمه ۱۶۱روستا داریم که کد روستا را از وزارت کشور دریافت کردند و تعداد زیادی از این روستاها دارای شورا و دهیاری هستند.
وی افزود: حقیقتا در حق روستاهای اطراف سرچشمه احجاف شده و آن طور که باید به این مردم رسیدگی نشده و هرچه هم که اهالی به مسؤولان مراجعه کنند، حق دارند.
جلالی با بیان اینکه طی این سالها کمتر اشتغالزایی برای فرزندان اهالی اطراف سرچشمه ایجاد شده و امکاناتی از جمله آب، راه، زیرساخت های مخابراتی و ... ندارند، گفت: اما اهالی هم نباید نسبت به گرفتن حق خود و یا بیان اعتراض، با عصبانیت برخورد کنند، بلکه با تعامل و از راه مسالمت آمیز می توان به مشکلات رسیدگی کرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: با برنامه ریزی نسبت به حل مشکلات می توان کاری کرد که مهاجرت کمتر شود و روستاها آباد بمانند، اما زمانی که یک روستا مدرسه ندارد، آنتن دهی تلفن همراه مشکل دارد، زیرساخت راه نیست و برق و روشنایی وجود ندارد، مردم حق دارند مهاجرت کنند.
 وی به موضوع حقوق دولتی معادن پرداخت و گفت: حقوق دولتی معادن استان کرمان رقم بالایی است که متأسفانه آن طور که باید برای توسعه روستاها و خدمات اجتماعی و ... پرداخت نمی شود و رقم های قطره چکانی کفایت این همه مشکلات را نمی کند.
جلالی در همین رابطه اضافه کرد: اگر حقوق دولتی معادن به درستی پرداخت می شد شاید نیاز به بودجه های دولتی هم در شهرستان ها نبود.
وی با اشاره به اینکه در صدور مجوزهایی که صمت برای فعالیت معادن دارد، باید جوانب زیست محیطی و آبادی ها مدنظر باشد، افزود: معادن باید نسبت به حقوق اهالی هم برنامه داشته باشند اما اگر کسانی دنبال سودجویی و نابودی محیط زیست هستند، باید از فعالیتشان ممانعت شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه به مشکلات حوزه مخابرات پرداخت که در اکثر روستاها و مناطقی از شهر این مشکل وجود دارد و بیان کرد: هیچ وقت نتوانستیم برای حل این مشکل متولی خاصی پیدا کنیم و همه به یکدیگر پاس می دهند، ذره ای به مشکل مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه رسیدگی نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید در خدمت به مردم، عدالت در رأس کار باشد نه اینکه به یک منطقه رسیدگی و منطقه ای مانند رفسنجان نادیده گرفته شود.
جلالی با تأکید بر حل مشکل اراضی ملی گفت: این مسأله همت مضاعف می خواهد و هیچ مشکلی نیست که حل نشدنی باشد. باید برای حل مشکلات مردم که همواره همراه انقلاب بودند، دنبال راهکار باشیم و از هر ماده و تبصره و ... می توان استفاده کرد که مردم دست خالی از یک اداره بیرون نروند.
وی از تلفات جاده نوق به عنوان دومین جاده پرخطر استان یاد کرد که کار دوبانده سازی آن در حال اجراست و نیازمند اعتبارات بیشتری است و محور داوران را نیز متذکر شد و ابراز کرد: با رقم های هفت و هشت میلیارد تومانی نمی شود جاده ساخت، باید رقم های بیشتری برای حل این مشکلات زیرساختی که سال ها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و کشته می دهند، اختصاص داده شود.


کد مطلب: 157057

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/157057/گلایه-نماینده-مجلس-مخابرات

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir