کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادای احترام و آواز "مرغ سحر" برای پورحسینی

7 آذر 1400 ساعت 19:04

تعدادی از هنرمندان تئاتر همزمان با اولین سالروز درگذشت پرویز پورحسینی با حضور در سر مزار این هنرمند به او ادای احترام کردند.


تعدادی از هنرمندان تئاتر همزمان با اولین سالروز درگذشت پرویز پورحسینی با حضور در سر مزار این هنرمند به او ادای احترام کردند.

به گزارش ایسنا، در این برنامه که به دلیل شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از دوستان خانوادگی و همکاران پورحسینی برگزار شد، چهره های همچون محمدرضا خاکی، بهرام شاه محمدلو، فاضل جمشیدی، مریم رحیمی، مهدی قلعه و ... همراه با خانواده پرویز پورحسینی حضور داشتند.
در این برنامه بهرام شاه محمدلو بازیگر باسابقه که از دوستان قدیمی و نزدیک پرویز پورحسینی بوده است سخنان کوتاهی درباره این هنرمند بیان کرد.
او با اشاره به سرآغاز دوستیش با پورحسینی از سال 48 و در دانشکده هنرهای زیبا یادآوری کرد: از آن دوره با او در یک کلاس بودیم  و همان سال نیز با یکدیگر دوست شدیم. او آن چنان قدرت جذبی داشت که به سرعت با هم دوست شدیم. خیلی سال در کنار هم بودیم و حتی با هم زندگی کردیم در خانه مشترک، صبح و شب در سفر و در هنگام کار، لحظات مان با هم بود.
شاه محمدلو از پورحسینی به عنون الگوی برای همه زمانها نام برد و ادامه داد: باید از تمام موجودیت او همچون همه خصلت هایش و ویژگی های انسانیش الگوی ساخته شود، آن هم الگوی که متعلق به همه زمانهاست؛ زیرا او از تمام ویژگی های مثبت انسانی همچون شرافت، دانش، انسانیت و ... برخورددار بود و اینها را طوری در کنار هم چیده بود که تنها منحصر به خودش باشد.
بعد از این سخنان، سپهر پورحسینی نوه پروز پورحسینی بر سر مزار پدربزرگش قطعه موسیقی اجرا کرد.
همچنین فاضل جمشیدی و دیگر هنرمندان قطعه "مرغ سحر" را به یاد او اجرا کردند.
پورنگ پورحسینی تنها فرزند پروز پورحسینی نیز با قدردانی از حاضران توضیح داد که به دلیل شرایط موجود امکان برگزاری برنامه در فضای سربسته نبوده است و  گفت: عزیزترین فرد زندگیم پدرم را به خاطر ویروس کرونا از دست دادم و هیچ دلم نمی خواست با برگزاری مراسم، باعث بیماری عزیز دیگری شویم.
پرویز پورحسینی بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون هفتم آذرماه سال گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.


کد مطلب: 158217

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158217/ادای-احترام-آواز-مرغ-سحر-پورحسینی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir