کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صفادشت،شهرِ سالم به همت هلدینگ رایزکو

16 آذر 1400 ساعت 14:58

نخستین جشنواره انتخاب معلم و جوان برتر صفادشت در قالب اولین گام طرح صفادشت، شهر سالم روز دوشنبه، ۱۵ آذر‌ماه در فرهنگسرای صفادشت برگزار شد



نخستین جشنواره انتخاب معلم و جوان برتر صفادشت در قالب اولین گام طرح صفادشت، شهر سالم روز دوشنبه، ۱۵ آذر‌ماه در فرهنگسرای صفادشت برگزار شد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین،در این رویداد بیش از ۱۵۰ نفر از معلمان و جوانان نخبه صفادشتی طی فرآیندی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی، کسب‌وکار و علوم قرآنی موردبررسی و ارزیابی قرار گرفتند و نهایتاً از ۸ معلم برتر، ۲ معلم شایسته تقدیر، ۳ مدرسه برتر و ۷ جوان برتر در منطقه صفادشت تقدیر شد.

در حاشیه مراسم نخستین جشنواره معلم و جوان برتر صفادشت جابر کریمی فرماندار شهر صفادشت ضمن تجلیل از معلمین برتر و جوانان نخبه این شهر که آینده کشور را تضمین می‌کنند و همچنین تقدیر از مسئولان برگزاری این رویداد، (شهرداری صفادشت و هلدینگ رایزکو) خاطرنشان کرد: لازمه برخورداری از جامعه و شهر سالم، توجه ویژه به ظرفیت‌های انسانی جامعه و پرورش نیروی انسانی است.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه این موضوع دغدغه مسئولین و بخش خصوصی در صفادشت است گفت: ترکیب معلم برتر و جوان برتر نشان‌دهنده هوشمندی دست‌اندرکاران این مراسم است که این اولویت را تشخیص داده‌اند. همچنین پروژه شهر سالم در همین راستا توسط شهرداری صفادشت و هلدینگ رایزکو برنامه‌ریزی‌شده و برنامه‌های راهبردی و استراتژیک آن در دستور کار شهر قرارگرفته است.

جابر کریمی ابراز امیدواری کرد این پروژه در آینده‌ای بسیار نزدیک اجرایی شود، شاهد رشد و پیشرفت همه‌جانبه صفادشت باشیم و صفادشت، شهرِ سالم به‌عنوان الگویی برای سایر شهرها در سطح کشور مطرح شود.
خدایار رئیس شورای شهر صفادشت نیز ضمن تقدیر از مقام معلم به برگزاری جشنواره معلم برتر و جوان برتر در طرحی تحت عنوان صفادشت، شهرِ سالم گفت: باهمت مسئولین شهر صفادشت و مدیران هلدینگ رایزکو هدف ما این است که صفادشت در افق سال ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ به‌عنوان شهری نمونه در تمام حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و غیره در غربی‌ترین نقطه استان تهران شناخته شود.


 
حمیدرضا صمدی رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه راهبردی راز (رایزکو) و یکی از بنیان‌گذاران پروژه شهر سالم صفادشت نیز با نوید اهدای دو هدیه به‌تمامی شهروندان گفت: اول آن‌که تأمین بودجه اولیه موسسه صفادشت، شهر سالم به عهده هلدینگ رایزکو خواهد بود و دوم آن‌که این هلدینگ آمادگی جذب تمامی نخبگان و جوانان فرهیخته صفادشتی را دارد.

صمدی ادامه داد هلدینگ رایزکو شامل ۲۵ شرکت زیرمجموعه از آذربایجان تا بندرعباس و قشم با نیروی شاغل بالغ‌بر ۵۰۰۰ نفر است که ۲۶۰۰ نفر از آنان در شهر صفادشت فعال هستند.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه راهبردی راز در خصوص تأثیر چشم‌انداز شهر سالم، صفادشت بر تولید ملی عنوان کرد: چنانچه هر شهری بتواند اقتصاد خود را مدیریت کند و زنجیره اقتصاد به‌طور کامل انجام شود نیاز نداریم تا سربار دولت شویم و بدین ترتیب با رشد و توسعه هر منطقه می‌توانیم به رشد و توسعه کشور کمک کنیم.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های محمدعلی کریمی شهردار صفادشت ابراز امیدواری کرد تا با آغاز این پروژه و حرکت در مسیر رشد جوانان این شهر شاهد دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده باشیم.
مهدی سعیدی پور عضو دبیرخانه دائمی شهر سالم و نماینده هلدینگ رایزکو در پروژه شهر سالم گفت: بهمن‌ماه سال گذشته دبیرخانه دائمی شهر سالم به پیشنهاد هلدینگ رایزکو و با همکاری شهرداری صفادشت در فرهنگسرای بعثت این شهر راه‌اندازی و اجرای مطالعاتی این پروژه از تابستان سال گذشته آغاز شده است.
سعیدی‌پور اظهار کرد: با رویکرد فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه، هم‌سویی و اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها، پیشگیری از موازی‌کاری، هم‌افزایی و برآیند مثبت برنامه‌ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها، تعیین سرفصل برنامه‌های اصلی، شفاف و مشخص شدن تکالیف مطابق الگوهای توسعه شهری و بر اساس اصول چند‌گانه شهر سالم شامل حیات‌بخشی پایدار، ایمنی و امنیت، هویت، تعاون، بهره‌وری اقتصادی، زیبایی، پویایی، سازگاری، تعادل، احساس تعلق، بهره‌وری وقت آزاد به الگویی رسیدیم تا مسئولیت اجتماعی را با محیط پیرامون پیوند دهیم.
سعیدی‌پور مدیرعامل شرکت اورند سازه راز از زیر‌مجموعه‌های هلدینگ رایزکو در ادامه گفت: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری و راهبردی راز (رایزکو) به‌عنوان اولین مجموعه خصوصی متناسب افق دید بلندمدت رئیس هیئت مدیره این مجموعه، دکتر حمیدرضا صمدی با همکاری شهرداری و فرهنگسرای صفادشت بر اساس استانداردهای بین‌المللی به این حوزه ورود کرد و به دنبال مدلی بود تا نسبت و مسئولیت خود را به شهر و شهروندان و مسئولیت شهر و شهروندان نسبت به خود را مشخص کند. به‌زودی جاری‌سازی این پروژه در شهر صفادشت و با همکاری شرکت مشاور شهرسازی و کارشناسان علمی و تحقیقاتی ضمن برگزاری کلاس و آموزش در سطوح مختلف جامعه از مردم تا حاکمیت به تفکیک و با تعیین وظایف هر بخش اقدام خواهد شد.
سعیدی‌پور تصریح کرد: شهرِ سالم یک مقصد نیست بلکه دائما در حال حرکت به سمت بهبودی است و یک نهضت در تمامی لایه‌های جامعه است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع الگوسازی شهری اظهار کرد: در راستای اعتلای شهر سالم دبیرخانه دائمی این طرح، سه برنامه در دستور کار خود قرار داد. جام رمضان که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های کرونایی به تعویق افتاد، جشنواره انتخاب معلم برتر و جشنواره انتخاب جوان برتر صفاشت که به همت مدیران هلدینگ رایزکو و شهرداری صفادشت برگزار شد.
امروزه شهر‍‌سالم یکی از الگوهای راهبردی و کلیدی توسعه شهری محسوب شده که نیازمند هم‌افزایی و همراهی همه‌ی ارکان جامعه است. چالش‌های پیش‌روی شهرها ایجاب می‌کند تا ایده شهر‌سالم به‌عنوان ابزاری مؤثر و جامع در حل مسائل موردتوجه قرار گیرد.
 
 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 158484

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158484/صفادشت-شهر-سالم-همت-هلدینگ-رایزکو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir