کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کولاک در " نیمه شب آذر "

17 آذر 1400 ساعت 18:11

موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران هفدهم آذرماه در باغ زیبای ایران از هنرمندان پیشکسوت آذرماهی و دو نفر از کادر سلامت از بیمارستان سینا تجلیل و تقدیر به عمل آورد.


موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران هفدهم آذرماه در باغ زیبای ایران از هنرمندان پیشکسوت آذرماهی و دو نفر از کادر سلامت از بیمارستان سینا  تجلیل و تقدیر به عمل آورد.
این مراسم با حضور هنرمندان پیشکسوت آذرماهی و خانواده هایشان؛مدیرعامل صندوق هنر؛رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و رییس موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.
در این مراسم خبرهای خوشی از سوی مدیرعامل صندوق هنر داده شد که مهم ترین آن وام قرض الحسنه برای کسانی که عضو صندوق هستند و در سال ۱۴۰۰ ازدواج کردند و یا بچه دار شده اند؛ بود.
همچنین رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز نامگذاری خیابان ها و کوچه های شهر را به نام هنرمندان پیشکسوت از ضرورت های شهرداری دانست.
در این مراسم از آلبوم استاد ابوالفضل صادقی نژاد رونمایی شد و اجرای گوشه ی کوتاهی از آلبوم تک نوازی استاد ابوالفضل صادقی نژاد در باغِ زیبای تهران مورد استقبال ویژه ی هنرمندان پیشکسوت ایران قرار گرفت .
در این مراسم که به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت و حضورحسینی پور نیکنامی مدیر عامل موسسه و ......‌ مدیر عامل صندوق حمایت از هنرمندان وزارت ارشاد ، نادعلی عضو و سخنگوی شورای شهرتهران و اساتیدی همچون دکتر اسماعیل آذر ، دکتر حسن ریاحی ، بابک رادمنش ، وارطان ساهاکیان  ،  اسماعیل خلج ، محدثی خراسانی ، بیگی حبیب آبادی ، پری زنگنه ، مظفر طاهری پور ، و بسیاری دیگر از هنرمندان پیشکسوت کشورمان برگزار شد ، استاد صادقی نژاد در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه آلبوم نیمه شب آذرماه حاصل رنج های نهفته و پنهان سال های ایشان است از همکاری هنرمندانی که برای تولید این اثر نقش داشته اند قدرشناسی کرد . وی با اشاره به اینکه اهل دامغان است به بیان دو خاطره از روزگار جوانی و مشوقان خود از جمله بابک رادمنش و وارطان ساهاکیان پرداخت .  
در آیین رونمایی از آلبوم " نیمه شب آذرماه " که در آستانه ی سالروز تولد ابوالفضل صادقی نژاد برگزار شد ، به درخواست متولیان مراسم ، او دقایقی به اجرای زنده سنتور پرداخت که مورد استقبال ویژه ی هنرمندان حاضر واقع شد . شایان ذکر است وی قطعه ی اجرا شده را به استاد حسین معلم و خانواده ی شریف ایشان تقدیم کردند.
 پس از اجرای استاد صادقی نژاد ، فاضل جمشیدی خواننده ی خوشنام کشورمان با تحسین و برشمردن ویژگی های آلبوم نیمه شب آذرماه ، با اشاره به تسلط استاد صادقی نژاد بر ردیف نوازی گفت : زمانی که استاد در دستگاه شور و گوشه ی حجاز می نواختند دوست داشتم بصورت زنده اجرا کنم .
فاضل جمشیدی گفت در روزگاری که کمتر کسی به تکنوازی می پردازد ، آلبوم نیمه شب آذرماه که چند بار شنیدم می تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند . وی با اشاره به خاطره ای از استاد شجریان گفت : استاد زنده یاد می فرمودند ‌گاهی در اجراها در طول پنجاه دقیقه نوازندگی هنرمندان چند دقیقه اتفاق می افتد که روحم به پرواز در می آید . اما در همین چند دقیقه نوازندگی استاد صادقی نژاد روح آدم به پرواز در می آمد.
وی هم چنین از رییس خانه هنرمندان خواست روند اعطای نشان هنری به هنرمندان بالای شصت سال آسان تر شود.
در این مراسم از تمامی هنرمندان آذرماه تقدیر شد و در آخر مراسم عکسی یادگاری گرفته شد و با صرف ناهار مراسم پایان یافت.
















میثم دهرویه/مردم سالاری


کد مطلب: 158524

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158524/کولاک-نیمه-شب-آذر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir