کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هجوم گردشگران ایرانی به شهر وان ترکیه

23 آذر 1400 ساعت 14:22

گردشگران ایرانی هتل های شهر مرزی وان ترکیه را پُر کرده اند.


گردشگران ایرانی هتل های شهر مرزی وان ترکیه را پُر کرده اند.
به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان ترک، با کاهش ارزش لیر ترکیه و همزمان با گشایش مرز زمینی و در پیش بودن تعطیلات آخر سال نو میلادی، گردشگران ایرانی که نزدیک به 2 سال گذشته به دلیل بسته بودن مرز زمینی امکان سفر به شهر وان را نداشتند بار دیگر طی هفته های گذشته وارد این شهر شده و برای تعطیلات آخر سال میلادی و نوروز ظرفیت 100 درصد هتل های این شهر ترکیه را رزرو کرده اند.

بر اساس این گزارش، طی هفته های گذشته تعداد گردشگرانی که از ایران برای خرید و تفریح به وان می روند روز به روز در حال افزایش است.
بسیاری از گردشگران ایرانی امسال نیز مانند سال های گذشته قبل از شیوع کرونا، برای گذراندن شب سال نو میلادی، شهر وان را برای تفریح انتخاب می کنند. این انتخاب به دلیل نزدیک بودن به مرز صورت می گیرد. شهر وان با مرز ایران کمتر از 1 ساعت فاصله دارد.
گردشگران ایرانی از روزها قبل هتل‌ها را رزرو کرده اند و هتل های شهر وان به طور کامل برای شب سال نو رزرو شده اند.

"یونس یوکسل"رییس اتحادیه هتلداران شهر وان با بیان اینکه با ورود گردشگران ایرانی، شهر وان پس از 2 سال رکود در پی شیوع ویروس کرونا جان دوباره ای گرفته، گفت: " به دلیل شیوع ویروس کرونا، ایرانی‌ها برای مدت طولانی نمی‌توانستند به کشور ما بیایند، اما با باز شدن مرز زمینی طی هفته های گذشته شمار آنها در شهر رو به افزایش است."
او افزود: "شیوع ویروس کرونا روی زندگی روزمره و گردشگری ما تاثیر زیادی گذاشت. ما در تعطیلات ویژه و رسمی در ایران و ترکیه شاهد ورود سیل گردشگران ایرانی هستیم و از این موضوع خوشحالیم. در حال حاضر رزرو هتل های ما از سوی گردشگران ایرانی به 100 درصد ظرفیت رسیده است. امیدوارم رزروها بیشتر شود. البته این به این معنی است که با کاهش ارزش پول ما گردشگران بیشتری به اینجا می آیند. فکرش را بکنید، آنها می توانند با 10 دلار در هتل اقامت کنند و با 2 دلار غذا بخورند. هیچ جا ارزان تر یا راحت تر از این وجود ندارد. فرصتی برای غذا خوردن به این ارزانی حتی در کشور خودشان هم نیست. البته آنها خرید هم می کنند. امیدوارم ایرانی های بیشتری به اینجا بیایند."
یوکسل با اشاره به اینکه قدرت خرید گردشگران ایرانی با سقوط ارزش لیر ترکیه در مقایسه با گذشته افزایش یافته است، گفت: "در حالی که چند ماه پیش هر لیر ترکیه حدود 3300 تومان بود اما امروز این رقم به کمتر از 2200 تومان رسیده و این به معنای فرصت خرید بیشتر است. "
"جلال الدین باشاک" مدیر هتلی در شهر وان با بیان اینکه ورود ایرانی ها به شهر وان از زمان جشنواره خرید "جمعه سیاه" افزایش یافته و هتل ها پر شده بود، افزود:" در این مدت همه هتل های شهر وان به مدت 5 روز پر بودند. هتل ما اکنون به طور کامل برای عید نوروز رزرو شده است و مهمانان ایرانی ما از تفریحات و سرگرمی ها و انواع خدماتی که به آنها ارایه خواهیم کرد، لذت خواهند برد."


کد مطلب: 158687

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/158687/هجوم-گردشگران-ایرانی-شهر-وان-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir