کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس

19 دی 1400 ساعت 11:03

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۱۹ دی‌ماه) برای گروه‌های حساس ناسالم است.


با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۱۹ دی‌ماه) برای گروه‌های حساس ناسالم است.
به گزارش ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز یکشنبه (۱۹دی‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.
 حاکمیت جو پایدار در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. استمرار پایداری و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه(۱۹دی‌ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث تجمع ذرات معلق می‌شود و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۲۰دی‌ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین‌حال با افزایش تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
کاهش تندی باد در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۰ دی‌ماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۹ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
 


کد مطلب: 159800

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/159800/ادامه-آلودگی-هوای-تهران-گروه-های-حساس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir