کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار روسیه به ناتو و آمریکا

25 دی 1400 ساعت 9:38

لاوروف هشدار داد در حالی که روسیه همچنان به تقاضاهایش از آمریکا و ناتو ادامه می‌دهد اما صبرش هم در حال لبریز شدن است.


لاوروف هشدار داد در حالی که روسیه همچنان به تقاضاهایش از آمریکا و ناتو ادامه می‌دهد اما صبرش هم در حال لبریز شدن است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: صبر ما رو به اتمام است. غرب به واسطه غرور و گستاخی هدایت می‌شود و با تشدید تنش‌ها اقدام به نقض الزامات و تعهداتش می‌کند. آمریکا و متحدانش در روزهای آینده به درخواست‌های روسیه به صورت مکتوب واکنش نشان می‌دهند. آنها باید بفهمند که کلید همه چیز همان تضمین‌هایی است که ناتو نباید به سمت شرق پیشروی کند.
وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد: در مجموع ما مطمئنیم که اگر یک حسن نیت و تمایل برای سازش وجود داشته باشد همیشه احتمال یافتن یک راه حل قابل قبول دو جانبه وجود دارد. در آغاز سال گذشته میلادی، مسکو و واشنگتن برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به نیواستارت برای پنج سال بدون هیچ پیش شرطی توافق کردند.
وی ادامه داد: ما از این اقدام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا استقبال کردیم. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن بر ضرورت گفتگو در تمامی حوزه‌های مرتبط به ثبات استراتژیک در دیدار ژوئن ۲۰۲۱ خود در ژنو تاکید کردند.
این دیپلمات ارشد روس همچنین گفت: پیمان آتی صلح بین روسیه و ژاپن باید بازتاب چشم انداز همکاری باشد. مطمئنیم که یک پیمان صلح  از آنجایی که قرار است نه در سال ۱۹۴۵ بلکه در قرن بیست و یکم امضا شود، نمی‌تواند تنها به یک عبارت محدود شود؛ "جنگ تمام شده است". این پیمان باید در واقع تنوع روابط و روابط امروزی را نشان دهد و چشم اندازهای جدیدی را باز کند.
لاوروف همچنین تاکید کرد که روسیه صادقانه به دنبال این است که در روابط با ژاپن هیچ سوءتفاهمی نباشد و افزود: مشکل پیمان صلح با ژاپن به روسیه ارث رسیده است. پوتین پیشتر این مساله را چندین بار با همتایان ژاپنی خود مطرح کرده است. ما به دنبال حل این مشکل هستیم. آنها توافق کردند تا تلاش‌هایشان را بر مبنای اعلامیه ۱۹۵۶ ادامه دهند و تشدید کنند.


کد مطلب: 160095

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/160095/هشدار-روسیه-ناتو-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir