کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث پنج پارک‌ جدید برای زنان

26 دی 1400 ساعت 14:58

شهردار تهران در خصوص موضوع توزیع عدالت در سطح شهر تهران نیز گفت: در نوع عوارضی که پیشنهاد می کنیم برای بودجه جدید، عوارض را به شکل متفاوت دیده‌ایم یعنی برای بسیاری از نقاط نباید عوارض بگیریم و برای محیط های کم برخوردار این مسیر را طی خواهیم کرد.


شهردار تهران در خصوص موضوع توزیع عدالت در سطح شهر تهران نیز گفت: در نوع عوارضی که پیشنهاد می کنیم برای بودجه جدید، عوارض را به شکل متفاوت دیده‌ایم یعنی برای بسیاری از نقاط نباید عوارض بگیریم و برای محیط های کم برخوردار این مسیر را طی خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع گزارش "طرح رصد" گفت: این جلسه مقدمه ای برای تلاش در جهت تحقق اقدامات اصلاحی در شهرخواهد بود که از این بابت باید خوشحالی خود را اعلام  کنم و از کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تشکر می کنم.از مجموعه دوستانی که با دغدغه مردم ، انقلاب و خدمت به شهر پا به عرصه تلاش گذاشتند نیز غیر از این انتظاری وجود ندارد که با اجرای "طرح رصد" به خوبی دغدغه‌ها و مشکلات مردم را احصاء کرده‌اند.
وی افزود: به حمدالله در بودجه سال آینده شهرداری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح ها اختصاص داده شده که در روز سه شنبه و هنگام ارائه لایحه بودجه آن را تشریح خواهم کرد و قطعا گام بعدی گام نظارت بر اجرای این اقدامات است. در حدود ۴ ماه و ۱۶ روزی که در این تصدی قرار گرفتم با تاثیر از مسیری که شورا هم بر آن تاکید داشته تلاش شده است چند اتفاق بزرگ از جمله تبدیل "من" ها به "ما" انجام شود.
زاکانی ادامه داد: مجموعه ای که تحویل مدیریت شهری فعلی شده قابل دفاع نیست. نقطه آغاز پیوستگی شورا و شهرداری از همین "طرح رصد" خواهد بود و در حوزه‌های مختلف تاثیر آن را مشاهده خواهیم کرد. در حال حاضر در حوزه هوای پاک شهرداری مسئول شده و ۲۳ دستگاه دیگر نیز وجود دارند؛ اما محور عملیاتی شهرداری تهران تعیین شده است و همه باید به وظایف خود عمل کنند.
شهردار تهران با اشاره به این که در حوزه مسائل ایمنی براساس روالی که از گذشته وجود داشته به عنوان قائم مقام وزیر کشور منصوب شده است، افزود: مسایل در حوزه ایمنی را نیز پیگیری خواهیم کرد. در حوزه سلامت نیز جلسه ای با حضور روسای دانشگاههای تهران و معاون وزیر بهداشت برگزار شد تا همه ظرفیت ها به یکدیگر پیوند داده شود و خدمت مناسبی به مردم ارائه شود.تهران جزء شهرهایی است که پایین ترین سرانه‌ها در این حوزه را برخوردار است؛ لذا نیازمند اقدامات موثر در این حوزه هستیم.

وی افزود: در حوزه های اجتماعی نیز مقرر شد با تشکیل قرارگاه اجتماعی و محوریت شهرداری تهران، اقدامات جدی پیگیری شود و امروز نیز همه دستگاهها از جمله دادستانی، ناجا، سپاه و بهزیستی و .... در حال انجام کار هستند که امیدواریم آثار اقدامات را به زودی شاهدباشیم.
زاکانی تاکید کرد: خوشحالیم که مقدمات برای ایجاد اشراف به شهر فراهم شده و طرح "رصد" باید در کنار بازدیدهای میدانی مناطق در روزهای پنجشنبه در کنار نشست‌های مسئولین مناطق و نواحی، ظرفیتی را خلق کند که پیوستگی و اشراف بر دغدغه های مردم به همراه در معرض نقد قرار گرفتن و اصلاح، موجب ارائه خدمات مناسب به شهروندان شود.
وی با تاکید بر این که ظرفیت ها محدود و نیازها بیش از ظرفیت هاست، افزود: جز از طریق همت و مدیریت جهادی نمی توان نیازهای شهروندان را دنبال کرد قطعا پس از شناخت دغدغه ها و مشکلات باید در جهت اصلاح گام برداریم مرحله دیگر محول کردن کار به مردم است که باید به این سمت حرکت کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: یک هزار و ۱۴۱ طرح موضعی و ۳۰ نکته موضوعی که در طرح رصد به آنها اشاره شد با توجه به تامین منابع مالی و اجرای طرح نگه داشت و احصاء عارضه‌های جزئی در محلات، به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
در همین راستا ۹۰۰ تیر چراغ برق که باید جابجا شود شناسایی شده و ظرف دو ماه ۲۰۰ تیر چراغ برق جابجا شده است و این کار با هماهنگی وزارت نیرو انجام شده است.
همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در طرح نگه داشت شناسایی شده که در معابر مدت طولانی پارک بوده و موجب اشغال محل پارک معابر شده که از این میان ۸۰۰ خودرو تاکنون جابجا شده است.
از سوی دیگر تفاهم نامه ای را با وزارت نیرو دنبال می کنیم که برای تبدیل چراغ های گازی در سطح شهر تهران است و از این طریق علاوه بر ایجاد روشنایی مطلوب، ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در انرژی نیز محقق می‌شود.
شهردار تهران تاکید کرد: در مورد گود برداری های خطرناک در سطح شهر تهران نیز لایحه ای به شورا ارسال شده است. همچنین شن چاله های منطقه ۱۸ فرصت طلایی برای شهر تهران است و از سوی دیگر خطر بزرگی را برای تهران به همراه دارند که این موضوع به صورت جدی توسط شهرداری تهران پیگیری می‌شود.
در حوزه تامین منابع آبی نیز در حال حاضر ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که درصد کمی از آن از محل پساب تامین می شود. اما تا افق ۱۴۱۰ مصرف منابع آبی به ۲۱۰ میلیون متر مکعب می رسد که باید صد در صد آن از محل پساب تامین شود.
زاکانی در خصوص موضوع توزیع عدالت در سطح شهر تهران نیز گفت: در نوع عوارضی که پیشنهاد می کنیم برای بودجه جدید عوارض را به شکل متفاوت دیده‌ایم یعنی برای بسیاری از نقاط نباید عوارض بگیریم و برای محیط های کم برخوردار این مسیر را طی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ پارک بانوان وجود دارد که با احداث ۵ پارک دیگر در سال جاری تعداد آنهابه ۱۲ پارک می رسد اما ۳۵۲ پارک محلی به زودی به مادران و کودکان اختصاص پیدا می کند و تا اسفند ماه مناسب سازی آنها انجام خواهد شد.همچنین ۳۴۷ سرای محله موجود در تهران به قرارگاههای محلی تبدیل خواهند شد و خدمات ویژه به محلات ارائه خواهند کرد.
زاکانی تاکید کرد: قطعا توجه به موضوعات ریز و دغدغه های محلی مستمسکی برای عدم انجام کارهای بزرگ نخواهد بود لذا روز سه شنبه مگا پروژه هایی را که دنبال خواهیم کرد، در سطح شورا تشریح خواهم کرد. بی تردید تهران می تواند با انجام اقدامات مناسب در حوزه مدیریت شهری الگویی را برای کشور ایجاد کند. بر همین اساس باید دست به دست هم دهیم و مسولیت های خود را به نحو احسن انجام دهیم.


کد مطلب: 160179

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/160179/احداث-پنج-پارک-جدید-زنان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir