کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت گران‌ترین نوشته ادبی تاریخ به خانه

7 ارديبهشت 1401 ساعت 11:39

کتاب مینیاتوری و ۱.۲۵ میلیون دلاری اثر «شارلوت برونته» پس از بیش از یک قرن به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد.


کتاب مینیاتوری و ۱.۲۵ میلیون دلاری اثر «شارلوت برونته» پس از بیش از یک قرن به موزه پرسوناژ برونته بازگردانده شد.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این کتاب مینیاتوری و دستنوشته شامل ۱۰ شعر منتشرنشده از «شارلوت برونته» رمان‌نویس معروف انگلیسی است که او در سال ۱۸۲۹ و در سن ۱۳ سالگی نوشته است. 
این اثر مینیاتوری که «کتاب قافیه‌ها» نام دارد، با ابعاد ۱۰ در ۶ سانتیمتر در نیویورک و به قیمت ۱.۲۵ میلیون دلار (۱ میلیون پوند) خریداری شده و ارزشمندترین دست‌نوشته‌ ادبی به شمار می‌رود که تاکنون فروخته شده است.
این دست‌نوشته یکی از کتاب‌های مینیاتوری است که توسط شارلوت و خواهران و برادرش «امیلی»، «آن» و «برانول» نوشته شده است و از نبوغ و استعداد ادبی این خانواده در دوران کودکی حکایت دارد. 
«آن دینسدل» مدیر موزه پرسوناژ برونته در این‌باره می‌گوید: «شارلوت بیشتر برای رمان‌هایش شناخته می‌شود اما در ابتدا قصد داشت یک شاعر شود و شعرهای خود را برای ملک‌الشعرای زمان می‌فرستاد و از اشتیاق خود برای تبدیل شدن به یک شاعر می‌گفت اما ملک‌الشعری آن زمان که رابرت ساوتی بوده به طرز شرم‌آوری به او پیشنهاد داده حرفه ادبی را دنبال نکند چرا که ادبیات نمی‌تواند بخشی از زندگی یک زن باشد».
کتاب شعر مینیاتوری «کتاب قافیه‌ها» آخرین‌بار در سال ۱۹۱۶ و در یک حراجی در نیویورک دیده شده بود که به قیمت ۵۲۰ دلار فروخته شده و برای حدود ۱۰۰ سال اطلاعاتی درباره محل نگهداری آن وجود نداشت اما زمانی که اعلام شد این کتاب مهم‌ترین اثر نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های آنتیک در نیویورک است، خیریه ادبی «دوستان کتابخانه‌های ملی» (FNL) که از سال ۱۹۳۱ و با هدف نجات تاریخ مکتوب و چاپی بریتانیا تاسیس شده دست به کار شد و این دست‌نوشته ارزشمند را خریداری کرد تا از این پس در در خانه موزه پرسوناژ برونته نگهداری شود.
«شارلوت برونته»‌ که در سال ۱۸۱۶ متولد شد یکی از سه خواهر انگلیسی بود که هر سه موفق شدند جایگاه ارزشمندی در ادبیات کسب کنند. آن‌ها همچون بسیاری از زنان هم‌دوره‌شان در ابتدا با نام مستعار به نوشتن مشغول شدند، اما شارلوت مدت کمی پس از درگذشت خواهرانش هویت‌شان را فاش کرد. معروف‌ترین کتاب‌ او رمان «جین ایر» و از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان است. 
«شارلوت» با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ میلادی در سن ۳۸سالگی درگذشت.


کد مطلب: 163046

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163046/بازگشت-گران-ترین-نوشته-ادبی-تاریخ-خانه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir