کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین روز رقابت داوطلبان صندلی‌های ارشد

28 ارديبهشت 1401 ساعت 8:23

اولین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای کسب صندلی‌های ارشد از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد. 


اولین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای کسب صندلی‌های ارشد از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد. 
به گزارش ایسنا، اولین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته  دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ساعت ۸ امروز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
دستورالعمل بهداشتی و نحوه  فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی این آزمون نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.
بر این اساس، داوطلبان باید به موقع خود را به محل آزمون برسانند و حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند تا تردد بی مورد در محل آزمون صورت نگیرد.
هنگام ورود و خروج به حوزه باید فاصله حداقل یک متر میان داوطلبان حفظ شود.  
همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
داوطلبان باید از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کرده و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند.
 کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور  به نشانی https://www.sanjesh.org قرار گرفت و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز گذشته سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه فرصت داشتند از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کنند و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.
بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و سایر داوطلبان مرد هستند.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تدابیر لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۱۸۶ شهرستان و ۳۸۶ حوزه اصلی اندیشیده شده است.
با توجه به اینکه ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی به صورت تراز در نمره کل داوطلب اعمال می‌شود و میانگین معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته و معدل مقطع کاردانی به صورت تراز شده اعمال خواهد شد، لازم است داوطلبان دقت کنند در صورتی که مغایرتی در معدل درج شده بر روی کارت ورود به جلسه مشاهده کردند، بلافاصله در سایت سازمان سنجش اقدام به ویرایش معدل کنند.
 
مغایرت معدل اظهار شده توسط داوطلب با معدل مندرج در مدرک کارشناسی موجب لغو قبولی در کد رشته قبولی داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود، لذا داوطلبان باید در این مورد دقت کامل داشته باشند.


کد مطلب: 163656

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163656/اولین-روز-رقابت-داوطلبان-صندلی-های-ارشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir