; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - علائم اولیه بیماری آبله میمون را بشناسید - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علائم اولیه بیماری آبله میمون را بشناسید

31 ارديبهشت 1401 ساعت 10:03

به گفته مهری درصد کشندگی بیماری آبله میمون زیر یک درصد است و عوارض ناشی از آن مانند عفونت قرنیه باعث فوت بیمار می‌شود.


به گفته مهری درصد کشندگی بیماری آبله میمون زیر یک درصد است و عوارض ناشی از آن مانند عفونت قرنیه باعث فوت بیمار می‌شود.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی گفت: علائم اولیه بیماری ابله میمون شامل تب، بدن درد، سردرد و پس از التهاب غدد لنفاوی،آبله‌هایی در صورت، کف دست و پشت دست و زبان فرد بیمار ایجاد می‌شود. دوره کمون بیماری ابله میمون بین ۶ تا ۱۳ روز و در مواردی ابن دوره تا ۲۱ روز به طول انجامیده است و بعد از سه تا چهار هفته بیمار خوب می‌شود.
او افزود: هنوز شواهدی نداریم که این بیماری قرار است تبدیل به یک‌اپیدمی شود، اما نظام مراقبت از بیماری‌های ایران باید هوشیار باشد و تمام رخداد‌ها را رصد کند. کشور‌های جهان نگران افزایش موارد این بیماری اند ولیکن انتقال ترس و اسارس به مردم نسبت به این بیماری رویکرد غلطی است و باید مسیر درست کنترل بیماری را مبتنی بر شواهد طی کرد.
مهری اعلام کرد: مطالعات نشان می‌دهد که درصد کشندگی بیماری آبله میمون زیر یک درصد است و عوارض ناشی از آن مانند عفونت قرنیه، سپسیس و التهاب، باعث کشندگی و فوت بیمار می‌شود. درمان خاصی ندارد و به صورت علامتی بیماران طی سه الی چهار هفته درمان خواهند شد.
او گفت: انتقال از طریق قطرات تنفسی میتواند نگران کننده باشد. بسیاری از علائم اولیه بیماری آبله میمون شبیه به کرونا است. تشخیص این بیماری از طریق PCR اختصاصی و همچنین برخی علایم اختصاصی است. ابتلا به این بیماری از طریق گاز گرفتگی حیوان آلوده، تماس با حیوان بیمار و انتقال از طریق قطرات تنفسی بین دو انسان و مواردی به صورت ارتباط جنسی گزارش شده است.
مهری می‌گوید که در چند روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار ویروس آبله میمون و شناسایی ۱۴۰ مبتلای قطعی به این ویروس در چند کشور از جمله انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و کشور‌های افریقایی گزارش شده است و نگرانی‌هایی در بین مردم ایجاد کرده است.
او افزود: این بیماری ویروسی در سال ۱۹۵٠ ویروس آبله در میمون و سپس این ویروس در انسان در سال ۱۹۷۰ نیز مشاهده شده است، اما موارد بسیار نادر بوده. در سالیان گذشته بیماری آبره میمون به صورت تک گیر و محدود و بیشتر در مناطق مرکزی و غرب آفریقا شناسایی شده بود، اما در حال حاضر این بیماری به کشور‌های دیگری سرایت کرده است.


کد مطلب: 163779

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/163779/علائم-اولیه-بیماری-آبله-میمون-بشناسید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir