کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش آمریکا و انگلیس به مصوبه پارلمان عراق

6 خرداد 1401 ساعت 19:38

ایالات متحده آمریکا به جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق واکنش نشان داد و اعلام کرد که این مصوبه، فضای «یهودی ستیزی» را تقویت می‌کند.






به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق اعلام کرد که «ایالات متحده به شدت از تصویب قانونی در پارلمان عراق که عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم انگاری می‌کند، ناراضی است».
در این بیانیه آمده است: «این قانون علاوه بر به خطر انداختن آزادی بیان و ایجاد فضای یهودی ستیزی، کاملا در تضاد با پیشرفتی است که همسایگان عراق از طریق ایجاد روابط، عادی سازی روابط با اسرائیل و ایجاد فرصت‌های جدید برای مردم در سراسر منطقه به دست آورده‌اند».
دیوید لامی، سخنگوی امور خارجه در مجلس نمایندگان انگلستان هم از قانون پارلمان عراق برای جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: «این که پارلمان عراق در حال تصویب قانونی است که کسانی را که با اسرائیل رابطه دارند مجرم دانسته و حتی تهدید به کشتن می‌کند، نگران کننده است».
وی در این توییت افزوده است: «دولت انگلستان باید از اهرم دیپلماتیک خود استفاده کند و عراق را از این قانون هولناک باز دارد».
پارلمان عراق پنجشنبه در جلسه‌ای پیش نویس قانونی را تصویب کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.
این پیش‌نویس در نسخه اصلی خود شامل ۱۰ بند اصلی از جمله جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکلی و ممنوعیت برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و یا هر گونه ارتباط دیگری و به هر شکلی با این رژیم اشغالگر است.
پیش‌نویس قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط فراکسیون جریان صدر به پارلمان عراق ارائه شده بود.


کد مطلب: 164152

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/164152/واکنش-آمریکا-انگلیس-مصوبه-پارلمان-عراق

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir