کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکل نسرین ستوده حل شده است

سايت خبری فرارو , 25 آذر 1391 ساعت 9:55

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برنامه‌ای را دنبال می‌کند که اگر عملی شود نمایندگان را به اردوی بازدید از زندان‌ها می‌برد.


محمدحسن آصفری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با «بهار» از پیگیری جدی مجلس برای بررسی وضعیت امنیتی زندان‌ها خبر می‌دهد. او می‌گوید: «در چند روز آینده طرح بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از زندان اوین در کمیسیون بررسی می‌شود؛ طرحی که هدف آن بازدید از زندان‌ها برای بررسی وضعیت کلی زندانی‌ها است.»
آصفری نماینده اراک معتقد است منعی برای بازدید نمایندگان از طرف قوه‌قضاییه وجود ندارد و تنها باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.
آیا همچنان پیگیر برنامه بازدید از زندان اوین هستید؟
بله، همچنان به طور جدی کمیسیون امنیت ملی برنامه بازدید از زندان اوین را در دستور کار خود دارد و در اولین فرصت برای بررسی وضعیت زندان‌ها به اوین خواهیم رفت.
کمیسیون زمان مشخصی را برای بازدید از زندان‌ها مشخص کرده است؟
پیگیر هستیم. یکی از وظایف کمیسیون امنیت ملی همین بازدید از زندان‌هاست و پیگیری مسائل و مشکلات امنیتی زندان‌هاست. فکر می‌کنم در همین هفته جاری کار را شروع می‌کنیم. ما برای این‌که وضعیت امنیتی زندان‌ها را مورد بررسی قرار دهیم کاملا جدی هستیم.
دقیقا چه زمانی برای بازدید از زندان‌ها خواهید رفت؟
در اولین فرصت به دنبال بررسی وضعیت زندان‌ها هستیم.
گفته بودید می‌خواهید برای بررسی وضعیت نسرین ستوده به بازدید زندان اوین بروید آیا همچنان دلیل بازدیدتان از زندان‌ها بررسی وضعیت ایشان است؟
موضوع خانم نسرین ستوده کاملا حل شده است، الان بحث ما برای دیدار از زندان‌ها کلی است و برای بررسی کل زندانی‌ها و مربوط به وضعیت تمام زندانیان است و مربوط به شخص خاصی نیست. بازدید از زندان‌ها جزو برنامه‌های جدی ما در کمیسیون امنیت ملی است که پیگیر آن هستیم.
و قوه‌قضاییه به هیات مجلس اجازه بازدید از زندان‌ها را داده است؟
هنوز رایزنی با قوه‌قضاییه را شروع نکرده‌ایم. ولی مشکل و منعی برای نمایندگان مجلس وجود ندارد، این جزو حقوق نمایندگان است که در قانون اساسی هم آمده است.
فکر می‌کنید مقاومتی صورت بگیرد؟
خیر، خدا را شکر تعامل خوبی بین قوه‌مقننه و قضاییه وجود دارد و مشکلی برای بازدید از زندان‌ها وجود ندارد. اما بالاخره ما باید اجازه بازدید را از قوه‌قضاییه بگیریم.
از این جهت می‌پرسم که وقتی احمدی‌نژاد خواست به بازدید زندان اوین برود این اجازه داده نشد؟
خیر، البته قوه‌قضاییه نگفت که اجازه بازدید به آقای احمدی‌نژاد را نمی‌دهیم و اعلام شد نیاز به بررسی دارد. اتفاقاتی افتاد که موضوع یک مقداری وارد بحث‌های دیگری شد.


کد مطلب: 16627

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/16627/مشکل-نسرین-ستوده-حل-شده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir