کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بغض و گریه دختر تنیسور ایران

هیچ کسی برای من کاری نکرد

10 تير 1401 ساعت 9:00

مشکات الزهرا صفی تنیسور زنان ایران از عدم صدور ویزایش برای حضور در ویمبلدون به شدت ناراحت است و از عدم پیگیری وزارت ورزش و مسئولان نیز گلایه دارد.


مشکات‌الزهرا صفی تنیسور جوان ایرانی که با حضور در گرنداسلم‌های استرالیا و فرانسه برای کشورمان افتخارآفرینی کرده بود در کمال شگفتی به دلیل صادرنشدن ویزا از طرف کشور انگلستان شانس حضور در سومین و البته مهم‌ترین گرنداسلم سال را از دست داد.
او در این باره گفت وگویی با ورزش سه داشت که در ادامه می خوانید:
* یک توضیح می‌دهی از چه زمانی برای دریافت ویزا اقدام کردی؟
- من به همراه مدیر برنامه، مادر و مربی‌ام بعد از حضور در رولن‌گاروس به ایران برنگشتیم و مستقیما به دوبی رفتیم تا برای ویزای مسابقات ویمبلدون اقدام کنیم چون سفارت بریتانیا در ایران نیست. از یک ماه قبل در واقع برای گرفتن ویزا اقدام کردیم. دعوت‌نامه و مدارک را ارائه کردیم ولی متاسفانه در این یک ماه ویزا صادر نشد و می‌توانم بگویم دیگر هیچ فرصتی ندارم چون تا پاسپورت مرا بگیرند و لیبل بزنند برای سفارت سه روز کاری زمان می‌برد که عملا دیر است.
* مسابقات چه زمانی شروع می‌شود؟
- از شنبه مسابقات آغاز می‌‌شود که ما صحبت کردیم و مسابقه من را به روز یکشنبه موکول کردند اما باز هم با این حال ویزایم صادر نشده و شانسی برای شرکت در این تورنمنت بزرگ ندارم.
* سازوکاری وجود نداشت با ویزای توریستی سفر کنی؟
- وجود داشت اما گفتند از سه تا شش هفته زمان می‌برد و شرایطت را درک می‌کنیم اما در این یک ماه هیچ کاری نکردند. هیچ کسی هم کمکم نکرد( مسئولان) آقای صدری مدیر برنامه‌ام و مادرم کارهایم را کردند و برایم وقت گرفتند به آنجا رفتم.
* کجا رفتی؟
- یک ویزاسنتر در دوبی.
* از فدراسیون یا وزارت کمکی به شما نشد؟
- نه متاسفانه!
* واقعا هیچ اقدامی نکردند؟
- حتی وقت هم نگرفتند و مدیربرنامه‌ام وقت ویزا برایم گرفت.
* دیگر هیچ راهی برای حضور در این مسابقات وجود ندارد؟
- امکانش در شرایطی فراهم می‌شود که لیبل پاسپورت من تا فردا بخورد و ویزا برایم صادر شود که همین فردا پرواز کنم و به لندن برسم.
* مشکل مدارک نداشتی؟
- نه همه‌ نامه‌ها و مدارک و دعوت‌نامه‌ها موجود بود ولی خب نشد!
* مسئولان ویمبلدون چطور؟ آنها مساعدتی نکردند برای حضورت؟
- آنها تعجب کرده بودند و باور نمی‌کردند به خاطر صادرنشدن ویزا من موفق به حضور در مسابقات نشوم. تنها بازیکنی هستم که با این مشکل مواجه شدم و آنها حتی قبول کردند آخرین مسابقه در آخرین روز ممکن را برای من زمان‌بندی کنند.
* سن تو برای حضورت در مسابقات یواس‌اپن جونیور محدودیت ایجاد نمی‌کند؟
- نه مشکلی ندارم(گریه می‌کند...)
به هرحال دختر تنیسور ایران به دلیل صادرنشدن ویزا موفق به حضور در مهم‌ترین گرنداسلم سال نشد و باید دید آیا مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون تنیس می‌توانند برای حضور او در مسابقات گرنداسلم امریکا اقدامات اداری را انجام دهند یا مشکات شانس حضور در آخرین گرنداسلم سال را هم از دست خواهد داد.


کد مطلب: 167303

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/167303/بغض-گریه-دختر-تنیسور-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir