کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جبار کوچکی‌نژاد:

دولت رئیسی بیشتر شعار می‌دهد و کمتر عمل می‌کند

مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

12 تير 1401 ساعت 11:50

کوچکی نژاد بیان کرد: آمریکا برای امتیازگیری حداکثری آمده و ایران به این مسئله تن نمی دهد، در نتیجه مذاکرات روز به روز پیچیده تر می شود و به سمت و سوهای دیگر به غیر از موضوع هسته ای می رود.


کوچکی نژاد بیان کرد: آمریکا برای امتیازگیری حداکثری آمده و ایران به این مسئله تن نمی دهد، در نتیجه مذاکرات روز به روز پیچیده تر می شود و به سمت و سوهای دیگر به غیر از موضوع هسته ای می رود.
رویکرد دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه سیاست خارجی کاملا متفاوت از دولت حسن روحانی است. هر چه دولت روحانی کمتر شعار می داد و بیشتر عمل می کرد، دولت فعلی خیلی شعار می دهد و کمتر عمل می کند. بزرگترین شعارش هم این است که اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکرات برجامی گره نمی زد.
جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با نامه نیوز درباره گزارش برجامی وزارت خارجه به مجلس گفت: دولت درباره روند مذاکرات برجامی هم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و هم در صحن غیرعلنی به عموم نمایندگان گزارش داد. طرف مقابل از روش های مختلف استفاده می کند تا به اهداف خودش برسد بنابراین مذاکرات پیچیده شده است.
وی درباره میزان رضایت از روند مذاکرات اظهار کرد: تیم مذاکره کننده تلاش دارد، مراقبت کند امتیازی به دشمن ندهد که بعد نتواند امتیازی بگیرد و در نهایت زیر سئوال بروند، به همین دلیل روند مذاکرات خیلی به کندی پیش می رود و در واقع پیشرفت آنچنانی تا به حال نداشته است.
این فعال سیاسی اصولگرا سیاست دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه مذاکرات را درست خلاف جهت سیاست دولت قبل خواند و اظهار کرد: دولت از روز اول اعلام کرد «نان و زندگی مردم را به مذاکرات گره نمی زند»، برخلاف دو روز گذشته که همه زندگی ما به مذاکرات گره خورده است.
وی افزود: مذاکرات مسیر خود را طی می کند و دولت برای اینکه به دنیا نشان دهد ما اهل مذاکره هستیم تیم مذاکره کننده در همه جلسات حضور پیدا کرد؛ از آن طرف دولت تلاش دارد زندگی مردم و اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزند. هرچند خودش یک ارتباط مستقیمی دارد چون وقتی روند مذاکرات کُند می شود قیمت دلار و ارز بالا می روند و وقتی خبرهای خوبی از مذاکرات می آید قیمت ارز و دلار کاهش پیدا می کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اقتصاد به روند مذاکرات ارتباط پیدا می کند، یادآور شد: دولت تلاش می کند این ارتباط را به حداقل برساند. در مجموع معتقدم مذاکرات به نتیجه نمی رسد چون روندی که الان وجود دارد یک روند فرسایشی است. نظام جمهوری اسلامی باید در این رابطه تصمیم بگیرد.
وی درباره مقصر بودن علی باقری برای فرسایشی شدن روند مذاکرات گفت: این طور نیست، تیم مذاکره کننده تحت مسئولیت آقای باقری به سیاست های دولت و شورای عالی امنیت ملی توجه می کند. مذاکرات روند پیچیده ای دارد و طرف مقابل همه همت خودش را برای گرفتن امتیاز گذاشته است، در چنین وضعیتی به نتیجه رسیدن مذاکرات سخت است.
کوچکی نژاد بیان کرد: آمریکا برای امتیازگیری حداکثری آمده و ایران به این مسئله تن نمی دهد، در نتیجه مذاکرات روز به روز پیچیده تر می شود و به سمت و سوهای دیگر به غیر از موضوع هسته ای می رود. کما اینکه در قطر نیز موضوع هسته ای خیلی مطرح نشد چون آمریکا به سمت طرح موضوعاتی مثل موشکی رفت


کد مطلب: 167552

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/167552/دولت-رئیسی-بیشتر-شعار-می-دهد-کمتر-عمل-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir