کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایندگان مجلس امروز در توئیتر از چه مواردی نوشتند؟

انتقاد نماینده مجلس از محدودسازی اینترنت و جریمه نقدی بدحجابی

13 تير 1401 ساعت 11:39

زلزله هرمزگان، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، مشکلات معیشتی بازنشستگان و مردم و نیز برخی سخت‌گیری‌ها در فعالیت‌های اجتماعی مردم از جمله موضوعاتی بودند که نمایندگان مردم در خانه ملت پیرامون آنها توئیت کرده و نظرات خود را مطرح کردند.


زلزله هرمزگان، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، مشکلات معیشتی بازنشستگان و مردم و نیز برخی سخت‌گیری‌ها در فعالیت‌های اجتماعی مردم از جمله موضوعاتی بودند که نمایندگان مردم در خانه ملت پیرامون آنها توئیت کرده و نظرات خود را مطرح کردند.
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون انرژی درباره زلزله اخیر این استان و مشکلاتی که برای اهالی روستای سایه‌خوش به وجود آمده است، اینطور توئیت کرد: «با حضور همه مسئولین امر، وضعیت امدادرسانی به روستای سایه‌خوش به حد قابل قبولی رسیده است. از همه گروه‌های امدادی و مردمی درخواست دارم در این گرمای هوا مردم روستاهای برکه سفلین، کنخ، دژگان، حنادان، بنو، دم گیرز، نرمستان، کلاتو و دوآب که منازلشان غیرقابل سکونت شده را فراموش نکنند. در دل هر مصیبت و گرفتاری، امید و نشانه نو شدن وجود دارد. فقط اصلی ترین نگرانی مردم فراموش شدنشان در هفته‌های آتی است.»
معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا هم خبر خوبی را برای معلمان و قشر فرهنگی کشور داشت. او در حساب توئیتری خود نوشت: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد. امید که باعث تعالی و آرامش معلمان، و تربیت نسلی فرهیخته شود…»
فاطمه مقصودی، ‏‏‏‏نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی هم به مشکلات معیشتی بازنشستگان اشاره داشت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «آقای رییس جمهور، بازنشستگان از میزان افزایش حقوق امسالشان با توجه به نرخ تورم، بحق نگرانند و این بر خلاف وعده‌های دولت مردمی است. لطفاً در جهت اصلاح و استیفای حقوق این عزیزان توجه بیشتر داشته باشین.»
جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به مشکلات معیشتی مردم و نیز برخی سختگیری‌های اجتماعی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «در حالی که مردم زیر بار فشار مشکلات معیشتی، اجاره خانه، قیمت خودروهای بی‌کیفیت، قطعی آب و برق، گرانی ارز و نگرانی از مذاکرات بی‌حاصل اتمی و هزار معضل دیگر به زانو درآمده‌اند؛ برخی بزرگواران در کشور به دنبال محدود سازی اینترنت و جریمه نقدی برای بدحجابی و سخت‌گیری بیشتر بر مردم هستند!!!»
آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره فروش بلیت هواپیما به دلار و تاثیر منفی آن بر گردشگری کشور در حساب توئیتری خود نوشت: «انتظار میرفت با فروکش کردن همه گیری کرونا شاهد توسعه گردشگری و جبران رکود دو سال اخیر باشیم اما شاهد تصمیم عجیب فروش بلیط هواپیما به دلار هستیم! انجمن شرکت‌های هوایی مجاز نیست خودسرانه و بدون در نظر گرفتن تبعات منفی آن بر سایر حوزه‌ها تصمیم گیری کند.»
فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتر خود از الگوهای موفق برای زنان ایرانی نوشت. او در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «از ابتدای انقلاب الگوی سوم زن با همت و مبارزه زنانی نظیر مریم کاظم‌زاده و سبا بابایی با بهره‌گیری از گفتمان انقلاب اسلامی محقق شده و ما درغفلت هنوز به دنبال طراحی آن هستیم. این الگوها غریبانه در میان ما زندگی می‌کنند و از میانمان می‌روند، پیش از آنکه بشناسیمشان و به دختران نوجوان معرفی کنیم.»
سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در دو توئیت جداگانه درباره سند تحول و تقویت ارزش پول ملی پرداخت. این نماینده مجلس در نخستین توئیت خود نوشت: «چالش جدی دولت در اجرای سند تحول با اولویت دادن به تولید و توسعه عدالت اجتماعی است؛ اینها دشمن را مأیوس و مردم را امیدوار به پیشرفت می‌کند.» وی در دومین توئیت خود پیرامون راه جلوگیری از آشفتگی‌های اجتماعی نوشت و توئیت کرد: «جلوگیری از خلق پول و از اصالت یافتن ارز و طلا ، با مهار کسربودجه و قطع راه‌های افزایش نقدینگی، باعث اقتدار ریال می‌شود و به کاهش آشفتگیهای اجتماعی ناشی از گرانیهای افسار گسیخته می‌انجامد.»
حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درباره موضوع مورد توجه این روزهای خانواده‌های کنکوری نوشت. او در توئیتر خود مرقوم کرد: «کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به داوطلبان وخانواده‌های محترم این عزیزان قول رسیدگی سریع وشفاف به تخلفات رخ داده در کنکور امسال را می‌دهد و پس از اثبات، در برخورد با متخلفین کوتاهی نخواهد کرد.»
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم به مساله تخلفات روی داده در کنکور اشاره کرد و نوشت: «هرگونه تقلب و تخلف در برگزاری کنکور یعنی تیر خلاص به اعتماد جوانانی که با تلاش سعی دارند آینده خود را بسازند. نمی‌شود عده‌ای پولدار تنبل، سئوالات را خریداری و بنیاد دانشگاهی کشور را تخریب کنند. توضیح فوری وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درباره لو رفتن سؤالات کنکور مورد انتظار است.» او در دومین توئیت خود نیز به خشکسالی استان اصفهان اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «گزارش مرکز اقلیم‌شناسی کشور درباره خشکسالی ۸۶ درصد از مساحت استان اصفهان نشان می‌دهد بحران آب بسیار بیشتر از حد تصورات است. نام این معضل دیگر حتی بحران نیست بلکه خطر نابودی کامل یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است. آیا مسئولان دولتی زنگ خطر را می‌شنوند و برنامه‌ای دارند؟»


کد مطلب: 167691

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/167691/انتقاد-نماینده-مجلس-محدودسازی-اینترنت-جریمه-نقدی-بدحجابی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir