کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرداری تهران: متروی تهران بین ۲۵۰ شهر دنیا رتبه بیستم را دارد

24 مرداد 1401 ساعت 19:13

​​​​​​​ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متروی تهران از نظر طول و تعداد ایستگاه‌ها رتبه بیستم را در میان 250 شهر دارای مترو درجهان دارد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری زمین دپوی خط 10 متروی تهران در منطقه 22 اظهار داشت: زمینی که امروز در قالب این تفاهم‌نامه برای افزایش طول خط 10 در نظر گرفته شده بیش از 28.5 هکتار است و اقدامات لازم با همکاری قرارگاه خاتم، شهرداری منطقه 22 و شرکت متروی تهران انجام می‌شود.
وی گفت: این تفاهم‌نامه گام بزرگی در ایجاد زیرساخت‌های مؤثر برای حمل و نقل عمومی شهروندان محسوب می‌شود چرا که در برخی از خطوط علی‌رغم فعالیت آنها و بهره‌برداری از خطوط از آنجایی که به فکر مناسبی برای دپوی زمین نشده بود مشکلاتی داشتیم و باعث شده خدمات در خطوط آنطور که باید و شاید مطلوب نباشد و سرفاصله حرکت قطارها بیشتر شود.
شفیعی بیان داشت:‌از ارکان خطوط تعیین دپوی مناسب زمین است و اگر از ابتدای پروژه این مسئله در نظر گرفته شود اقدامات اجرایی مؤثرتر خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: علی‌رغم تحریم‌ها و کینه‌توزی‌هایی که دشمنان برای کشور کرده‌اند شبکه متروی تهران از نظر طول ایستگاه و تعداد ایستگاه‌ها رتبه بیستم را بین 250 شهر دارای مترو دارد در حالیکه شاخص‌های بسیاری از این شهرها به لحاظ اقتصادی بیشتر از تهران بوده است
وی افزود: این موضوع جای افتخار برای ما دارد و برای دشمنان نظام باورکردنی نیست و ما با جدیت توسعه متروی تهران را مدنظر قرار داده‌ایم.


کد مطلب: 171763

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/171763/شهرداری-تهران-متروی-بین-۲۵۰-شهر-دنیا-رتبه-بیستم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir