کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: دو وزیر برای وزارت صمت معرفی خواهد شد

8 شهريور 1401 ساعت 12:59

رئیس مجلس در رابطه با موضوع استیضاح وزیر صمت و مهلت مجلس به دولت عنوان کرد: دیروز با آقای حسینی صحبت کردیم و او گفت آنچه من درباره وزارت صمت به رسانه‌ها گفتم معرفی یک وزیر نبوده و تیتر مصاحبه این طور انتخاب شده است و بنا شد این صحبت امروز اصلاح شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۸ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در رابطه با آئین نامه واردات خودرو گفت: متأسفانه دولت یا آئین نامه قوانین را تدوین نمی‌کند یا آئین نامه‌ای با اشکالات زیاد ارائه می‌دهد. علیرغم تلاش‌های مجلس در رابطه با قانون واردات خودرو آئین نامه این قانون به نحوی تدوین شده که تمام زحمات مجلس از بین رفته است.
وی تصریح کرد: قرار بود در واردات خودرو به چند مورد توجه کنیم. ۱: ایجاد رقابت، ۲: تنظیم بازار، ۳: انتقال تکنولوژی، ۴: اصلاح کیفیت و قیمت خودرو، ۵: پاسخگویی به نیاز جامعه.
سیاهکلی افزود: آئین نامه‌ای که نوشته شده است ما را وادار می‌کند مجدداً به پراید تعظیم کنیم چرا که در پی آن اتفاق خاصی در حوزه خودرو نخواهد افتاد. متأسفانه آئین نامه بسیار ضعیف نوشته شده و دارای اشکال است. گویا نمی‌خواهیم مردم ما به رفاه برسند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالات موجود و نگاه به این حوزه باید اصلاح شود. مشخص نیست در رابطه با آئین نامه، مجلس و کمیسیون مربوطه چه کاره هستند. متأسفانه کلاه کمیسیون پشمی ندارد.
وی همچنین در رابطه با اظهار نظر اخیر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه رئیس جمهور یک وزیر برای وزارت صمت معرفی کند، گفت: این صحبت‌ها خیلی اشکال دارد. آقای حسینی خلاف وعده رئیس جمهور صحبت کردند. رئیس جمهور از مجلس خواست دو ماه برای استیضاح وزیر و تعیین تکلیف وزارتخانه صمت وقت و مهلت داده شود تا وزارتخانه صمت به دو وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی تبدیل شود و قرار بود دو وزیر به مجلس معرفی شوند.
سیاهکلی عنوان کرد: چرا آقای حسینی خلاف وعده رئیس جمهور صحبت می‌کنند؟ اگر حرف رئیس جمهور با آقای حسینی یکی است پس تکلیف وعده رئیس جمهور به مجلس چه می‌شود؟ من فکر می‌کنم این نگاه و رویکرد تمسخر مجلس و کار کارشناسی و همکاری این قوه است.
وی خطاب به قالیباف گفت: آقای رئیس به محض اینکه شما از تریبون مجلس اعلام کردید رئیس جمهور خواستار مهلتی برای استیضاح وزیر است، ما کوتاه آمدیم ولی استیضاح از بین نرفته است و پابرجاست اگر دو وزیر معرفی نشوند من به عنوان یکی از استیضاح کنندگان خواستار اعلام وصول این موضوع هستم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سیاهکلی در رابطه با آئین نامه واردات خودرو گفت: تکلیف آئین نامه‌ها روشن است و هر آئین نامه‌ای که در دولت تصویب شود حتماً به هیئت تطبیق می‌آید و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد اشکالات آن گرفته شده و به دولت منعکس می‌شود تا اصلاح شوند کما اینکه موارد متعددی همچون قوانین مربوط به بازنشستگی این اتفاق درباره آنها افتاده است.
قالیباف اظهار کرد: حتماً آئین نامه مربوط به واردات خودرو نیز به هیئت تطبیق می‌آید و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد اصلاح خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع استیضاح وزیر صمت و مهلت مجلس به دولت عنوان کرد: حرف رئیس جمهور همان نکته‌ای است که من از تریبون مجلس به آن اشاره کردم. دیروز با آقای حسینی صحبت کردیم و او گفت آنچه من درباره وزارت صمت به رسانه‌ها گفتم معرفی یک وزیر نبوده و تیتر مصاحبه این طور انتخاب شده است و بنا شد این صحبت امروز اصلاح شود.


کد مطلب: 173096

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/173096/قالیباف-دو-وزیر-وزارت-صمت-معرفی-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir