کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجازات عدم رعایت حجاب 5 تا 50 هزار تومان جریمه نقدی است

7 مهر 1401 ساعت 3:00

محمود علیزاده طباطبایی گفت: در قانون عدم رعایت حجاب شرعی جرم است اما مجازات آن 5 تا 50 هزار تومان جزای نقدی است به اتهام این جرم نمی‌توان کسی را دستگیر کرد، گشت ارشاد هم اجازه دستگیری ندارد بنابراین پلیس باید توجیح شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری با انتقاد از عملکرد گشت ارشاد گفت: در قانون اختیاراتی درخصوص امر به معروف برای نیروی انتظامی پیش بینی شده که اساسا غلط است باید این قانون غلط اصلاح شود. در همه جای دنیا چهره پلیس خشن است اما نباید اختیاراتی به او دهیم که باعث رعب و وحشت مردم شود.
او در ادامه با بیان مجازات بی‌حجابی افزود: در قانون عدم رعایت حجاب شرعی جرم است اما مجازات آن 5 تا 50 هزار تومان جزای نقدی است به اتهام این جرم نمی‌توان کسی را دستگیر کرد، گشت ارشاد هم اجازه دستگیری ندارد بنابراین پلیس باید توجیح شود.
علیزاده طباطبایی با اشاره به ادعاهایی که درباره بیماری مهسا امینی مطرح می‌شود، بیان کرد: هر ادعایی که درباره مهسا امینی مطرح می‌شود باید دلیل داشته باشد. دادگاه رسیدگی کننده فقط گزارش رسمی پزشک قانونی را مرجع خود قرار می‌دهد بنابراین سخنان نمایندگان مجلس درباره اینکه مهسا مبتلا به صرع بوده یا در کودکی تومور مغزی داشته و... هیچ مبنای قانونی و اعتباری ندارد.
این حقوقدان افزود: خانواده امینی اگر ثابت کنند فرزندشان هیچ بیماری نداشته، می‌توانند به جرم نشر اکاذیب از نمایندگان مجلس شکایت کنند.
علیزاده طباطبایی تصریح کرد: مسائل اجتماعی راه حل اجتماعی دارند بنابراین با راه حل‌های امنیتی نمی‌توان به نتیجه رسید. روش‌هایی که تاکنون به کار گرفته شده نه تنها موثر نبوده بلکه باعث تجزی هم شده است. طبق قانون اگر یک تار مو هم بیرون باشد زن مجرم است پس بالای 80 درصد خانم‌ها طبق قانون مجرم هستند و حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند این نشان می‌دهد قانون غلط است و باید اصلاح شود.
این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر اینکه نباید به خاطر خطای یک نفر پلیس را زیر سوال برد، بیان کرد: گشت ارشاد قطعا تاثیر منفی دارد و به اعتبار نیروی انتظامی آسیب می‌زند. در این چند روز دیدم بسیاری از این حمله‌هایی که به پلیس شده بعضا ناجوانمردانه بوده درحالی که پلیس واقعا به ملت خدمت می‌کند. نباید بخاطر خطای یک مامور کل پلیس را زیر سوال ببریم بنابراین از رسانه‌ها می‌خواهم ضمن پیگیری مجازات عوامل مقصر، مراقب باشند به اعتبار پلیس لطمه وارد نشود.


کد مطلب: 175727

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/175727/مجازات-عدم-رعایت-حجاب-5-50-هزار-تومان-جریمه-نقدی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir