کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرص زینک با بدن چه می‌کند؟

7 مهر 1401 ساعت 23:00

برخی افراد برای دریافت مقدار مورد نیاز زینک از مکمل آن استفاده میکنند اما قبل از مصرف باید بدانند با خوردن روزانه قرص زینک چه اتفاقی در بدن می افتد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،برخی افراد برای دریافت مقدار مورد نیاز زینک از مکمل آن استفاده میکنند اما قبل از مصرف باید بدانند با خوردن روزانه قرص زینک چه اتفاقی در بدن می افتد.
تاثیر مصرف قرص زینک در بدن
زینک یک ماده معدنی ضروری است که به عملکرد مناسب بدن؛ از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا متعادل نگه داشتن سطح سوخت و ساز کمک می کند. خوشبختانه بدن انسان به مقدار زیادی زینک نیاز ندارد و اکثر ما زینک مورد نیاز را از طریق غذا دریافت می کنیم؛ اما در بعضی از موارد مکمل زینک برای فردی ضروری می شود که در این قسمت از نمناک قصد داریم به شما بگوییم که فواید مصرف زینک در طول روز چیست.
تقویت سیستم ایمنی
زینک یک ماده معدنی است که در بدن یافت می شود، به سیستم ایمنی و عملکرد بهتر سوخت و ساز کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که اگر قرص یا شربت زینک؛ ظرفِ مدتِ 24 ساعت پس از شروع علائم سرماخوردگی مصرف شود، می تواند طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.
نکته: استفاده از اسپری های بینی حاوی زینک دیگر توصیه نمی شود؛ چرا که این کار باعث شده تا برخی از افراد حس بویایی خود را به طور موقت یا حتی دائم از دست بدهند.
کاهش فشارخون
طبق اطلاعات موجود؛ مصرف بیش از حد مکمل زینک باعث کاهش فشار خون سیستولیک می شود و کمبود زینک هم می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد؛ بنابراین باید زینک بدن را در حد تعادل نگه داشت.
کمک به بهبود زخم ها
افرادی که زخم های پوستی دارند و سطح زینک بدن آنها پایین است، می توانند با استفاده از مکمل زینک یا استفاده از پماد زینک به صورت موضعی زخم ها را بهبود ببخشند، زیرا کلاژن سازی را تا حد زیادی تقویت کرده و باعث تولید سلول های جدید می شود.
جوان شدن پوست
استفاده از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب حاوی زینک اکساید از آسیب آفتاب جلوگیری می کند. در واقع آفتاب ممکن است عاملی برای بیماری های پوستی و تغییرات سلولی روی پوست و حتی سرطان باشد؛ به خاطر همین توصیه می کنند که حتما از مرطوب‌کننده روزانه حاوی مواد معدنی و ضد آفتاب استفاده کنید که ترجیحا بهتر است داخل آن زینک یا تیتانیوم اکساید هم وجود داشته باشد.
کند کردن روند تباهی لکه زرد
پزشکان پیشنهاد می‌ کنند که برای کاهش سرعت بیماری چشمی به نام تباهی لکه زرد از زینک استفاده کنید؛ چرا که در طول این بیماری، بینایی ضعیف می گردد و با مصرف 80 میلی گرم زینک در طول روز همراه با ویتامین سی، ویتامین ای، بتاکاروتن و مس می توان روند بیماری را تا حد زیادی کند کرد.
منبع:نمناک


کد مطلب: 175830

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/175830/قرص-زینک-بدن-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir