کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واریز سود 4میلیونی سهام عدالت تا آخر آذر

14 آبان 1401 ساعت 0:45

وزیر اقتصاد و دارایی از واریز سود سهام عدالت خبر داده است. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و این سود به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین، آنگونه که امروز احسان خاندوزی خبر داد در جلسه امروز شورای عالی بورس تصویب شده که ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.
۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت افرادی است که برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند و احتمالا مبلغ این سود برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو برابر این رقم است.
با این حساب یک خانوار چهار نفره تا پایان آذرماه دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کند و آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده است این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.
در کنار ۴۹ میلیون نفری که مشمول سود سهام عدالت هستند، ماجرای تخصیص این سهام به جاماندگان همچنان مطرح است. بحثی که حداقل دو تا سه سال است که مدام از طریق منابع خبری مختلف مطرح می‌شود اما تاکنون به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.
در آخرین اظهارنظر، وزیر اقتصاد از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد. به گفته خاندوزی اولویت پرداخت سهام عدالت با افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است. قرار است این افراد، هر کدام سهام عدالتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.
به گفته خاندوزی، جاماندگان مشخص شده‌اند و اجرای این مساله منتظر تاییدیه مجلس است. اما پیش از این رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که منابع لازم برای پرداخت سهام عدالت وجود ندارد./ تجارت نیوز
ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز نهم آبان 1401 با افزایش 288 هزار و252 تومان به8 میلیون330 هزار و439 تومان رسید.
 امروز دوشنبه (نهم آبان 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 7 میلیون694 هزار و923 تومان رسید.
شاخص کل بازار بورس نیز با 15368  واحد افزایش در ارتفاع 1.254.463 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 360.816 واحدی قرار گرفته است.
ارزش معاملات امروز بازار بورس3667 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم4712 هزار میلیارد تومان.
بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس،شستا، فولاد،فملی،تاپیکو،شپنا و حکشتی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس آریا،مارون،زاگرس،ددانا،فرابورس،شبصیر و بجهرم بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.


کد مطلب: 179362

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/179362/واریز-سود-4میلیونی-سهام-عدالت-آخر-آذر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir