کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: در پیروزی ما در اوکراین هیچ شکی نیست

3 آذر 1401 ساعت 13:30

اطمینان خاطر سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از پیروزی در اوکراین در حالی است که همزمان روز چهارشنبه، پارلمان اروپا، روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت شناخت.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که بدون شک، عملیات نظامی ویژه در اوکراین با موفقیت به پایان خواهد رسید و در این ارتباط هیچ شک و تردیدی نیست.
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین روز چهارشنبه عملیات جنگی کشورش در اوکراین را امیدوارکننده و به سمت پیروزی عنوان کرد و به خبرنگاران گفت: «روسیه شکی ندارد که عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین نتیجه موفقیت‌آمیز خواهد داشت.»
از سخنگوی کرملین پرسیده شد که آیا موافق است که آینده سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به موفقیت عملیات ویژه روسیه در اوکراین بستگی دارد؟ وی گفت: «ما می‌توانیم تاکید کنیم که آینده و موفقیت عملیات ویژه در اوکراین به هیچ عنوان مورد تردید نیست.»
اطمینان خاطر سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از پیروزی در اوکراین در حالی است که همزمان روز چهارشنبه، پارلمان اروپا، روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت شناخت. به ادعای پارلمان اروپا، نیروهای روسیه به انجام جنایات در طول نبرد با اوکراین متهم شدند.
اگرچه این اقدام پارلمان اروپا یک گام سیاسی نمادین و بدون پیامدهای قانونی است، اما نمایندگان پارلمان اروپا از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند از این مسیر دنباله روی کنند. در بخشی از قطعنامه تصویب شده از سوی پارلمان اروپا ادعا می‌شود که حملات و جنایات روسیه علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین، تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و دیگر موارد نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه به مثابه اقدام تروریستی است.
پارلمان اروپا به استناد ادعاهای ذکر شده اعلام کرد که روسیه را به عنوان یک کشور حامی تروریسم و کشوری که از ابزار تروریسم استفاده می‌کند، به رسمیت می‌شناسد.
از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع و حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور را بلوکه کرده‌اند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این دارایی‌ها «اساسا از روسیه سرقت شده است.»


کد مطلب: 181526

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181526/روسیه-پیروزی-اوکراین-هیچ-شکی-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir