کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر جدید از اینترنت ماهواره‌ای ایرانی!

4 آذر 1401 ساعت 11:55

بحث عرضه اینترنت ماهواره‌ای با فعالیت شرکت استارلینک بسیار داغ شده است. سازمان فضایی ایران نیز چندی پیش مدعی شد تا چند سال آینده به منظومه‌ ماهواره‌ای نظیر استارلینک دست پیدا خواهیم کرد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس سازمان فضایی تاکید دارد مشارکت بین‌المللی در این زمینه، به معنای عدم توانایی ایران برای ساخت منظومه ماهواره‌ای نیست.
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد با توجه به اینکه ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای، زمان‌بر است؛ از همین رو نیاز به مشارکت بین‌المللی داریم. سالاریه تاکید کرد همکاری بین‌المللی بدین معنا نیست که ایران توان ساخت منظومه ماهواره‌ای ندارد.
بحث عرضه اینترنت ماهواره‌ای با فعالیت شرکت استارلینک بسیار داغ شده است. سازمان فضایی ایران نیز چندی پیش مدعی شد تا چند سال آینده به منظومه‌ ماهواره‌ای نظیر استارلینک دست پیدا خواهیم کرد.
«حسن سالاریه»، رئیس سازمان فضایی ایران درباره جزئیات برنامه‌های این سازمان در زمینه منظومه ماهواره‌ای به ایسنا گفت: «سازمان فضایی ایران در خصوص ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای برنامه مدونی دارد. برنامه به این صورت است که از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه حمایت کنیم تا به‌مرور زمان به یک کنسرسیوم تبدیل و سازنده ماهواره‌های مخابراتی کوچک (تا ۳۰۰ کیلوگرم) شوند.»
به گفته وی برای این منظور، در گام اول رسیدن به منظومه ماهواره‌ای IOT باند باریک را در دستور کار دارند که با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.
آنطور که خوانساری اعلام کرد، گام بعدی ماهواره‌های باند پهن است که حتماً در این بخش نیاز به همکاری‌های بین‌المللی دارند و اجرای این طرح منجر به ارائه اینترنت خواهد شد: «اینکه بخواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم، نه اینکه در توان ایران نیست، ولی از آنجایی که اجرای این طرح زمانبر است و در این زمینه، مساله زمان بسیار مهم است و اینکه بخواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم، حتما به مشارکت بین‌المللی نیاز داریم.»
گفتنی است «ایلان ماسک» در مهرماه امسال از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران خبر داده بود. موضوعی که البته به کام مسئولان وزارت ارتباطات خوش نیامد. وزیر ارتباطات در همین راستا تاکید کرده بر اساس ضوابط «شورای عالی فضای مجازی ایران»، استارلینک نمی‌تواند بدون مجوز کارش را در ایران آغاز کند. به گفته زارع‌پور این موضوع از سوی ایران به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام شده است.
منبع:دیجیاتو


کد مطلب: 181671

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/181671/خبر-جدید-اینترنت-ماهواره-ای-ایرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir