کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال برتر؛

کدام رمزارزها برای روش پرداخت مناسب هستند؟

11 آذر 1401 ساعت 22:00

طبق گزارشات اخیر، برزیل ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت قانونی کرد. بیت‌کوین در ۷ روز گذشته شاهد تغییر قیمت ۶ درصدی، سولانا ۱۵ درصدی و کاردانو ۶ درصدی بود. آیا همه این ارزهای دیجیتال به طور بالقوه می‌توانند برای پرداخت‌های روزمره استفاده شوند؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین،بیت‌کوین، سولانا و کاردانو همگی ارزهای دیجیتالی هستند که می‌توانند برای پرداخت‌های روزانه استفاده شوند. انجمن نمایندگان برزیل، یک نهاد قانونگذاری فدرال، با موفقیت یک چارچوب قانونی برای قانونی کردن استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت در این کشور تصویب کرده است. به خاطر داشته باشید که این امر باعث می‌شود که پرداخت برای کالاها و خدمات با کریپتو قانونی باشد. با این حال، ارز دیجیتال پول قانونی نخواهد بود.
بیت‌کوین بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و پذیرش جهانی است، بنابراین احتمالاً بیشترین پشتیبانی را برای این موضوع خواهد داشت. سولانا در اکوسیستم خود سرویسی به نام Solana Pay دارد که یک شبکه پرداخت باز و رایگان است که بر روی بلاکچین ساخته شده است. اکوسیستم کاردانو دارای چیزی مشابه است که به نام ADA Pay شناخته می‌شود، سیستمی برای کسب ‌و کارهای متکی به شبکه که به آنها امکان می‌دهد پرداخت‌ها را با کوین ADA به صورت تسویه فوری بپذیرند. با توجه به سرعت و اکوسیستم کلی این سه ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین‌های آن‌ها، احتمال استفاده از آنها برای پرداخت‌های روزمره به عنوان روش‌های پرداخت نیز بسیار زیاد است.
بررسی وضعیت بیت‌کوین (BTC)

نمودار BTC/USD
در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، بیت‌کوین در ارزشی معادل ۱۶۸۹۰ دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ بود که به ارزش ۶۹۰۴۴.۷۷ دلار رسید. اگر با قیمت الان مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شده که بیت‌کوین در اوج خود با ۵۲۱۵۴.۷۷ دلار اختلاف یا ۳۰۹ درصد بالاتر از قیمت فعلی معامله می‌شد. وقتی عملکرد کندل هفتگی این ارز دیجیتال را مرور می‌کنیم، بیت‌کوین محدوده پایین خود را در سطح ۱۶۰۰۴ دلار مشاهده کرد، در حالی که نقطه اوج آن در این بازه ۱۷۰۷۲ دلار بود که تقریباً معادل ۱۰۶۸ دلار یا ۶ درصد اختلاف را مشاهده می‌کنیم.
با این حال، وقتی به عملکرد ۲۴ ساعته آن را نگاه می‌کنیم، بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در ۱۶۴۳۰ دلار رسید، در حالی که نقطه اوج آن در ۱۷۰۷۲ دلار بود. در اینجا می‌توانیم تفاوت ۶۴۲ دلاری یا ۴ درصدی را مشاهده کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه گذاران مایل به خرید بیت‌کوین هستند، زیرا تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۷۵۰۰ دلار برسد.
بررسی وضعیت سولانا (SOL)
در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، سولانا دارای قیمتی معادل ۱۳.۷۲ دلار است. وقتی به ATH آن نگاه می‌کنیم، این رمزارز در ۶ نوامبر ۲۰۲۱ به ارزش ۲۵۹.۹۶ دلار رسید که وقتی با قیمت الان مقایسه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که سولانا در ATH خود ۲۴۶.۲۴ دلار یا ۱۷۹۴ درصد بالاتر از قیمت فعلی بوده است. با این حال، وقتی به عملکرد ۷ روزه آن نگاه می‌کنیم، سولانا سطح پایین خود را ۱۲.۸۹ دلار داشته و نقطه اوج آن در سطح ۱۴.۸۶دلار بوده است که یک تفاوت ارزش ۱.۹۷ دلاری یا ۱۵ درصدی را نشان داد.
نمودار SOL/USD
از نظر عملکرد ۲۴ ساعته، سولانا نقطه اوج خود را در سطح ۱۳.۹۱دلار و نقطه کف آن در سطح ۱۳.۳۳ دلار بوده است که نشان‌دهنده اختلاف قیمتی معادل ۰.۵۸ دلار یا ۴ درصد است. سرمایه‌گذاران می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و SOL را خریداری کنند، زیرا تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۵ الی ۱۷ دلار برسد.
بررسی وضعیت کاردانو (ADA)
در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، کاردانو ارزشی معادل ۰.۳۱۵ دلار را دارد. کاردانو در ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ با رسیدن به قیمت ۳.۰۹ دلار به بالاترین حد خود رسید که با قیمت فعلی اختلافی معادل ۲.۷۷۵ دلار یا ۸۸۸ درصد دارد. وقتی عملکرد ۷ روزه این رمزارز را مرور می‌کنیم، ADA سطح پایین خود را در قیمت ۰.۳۰۲۹۴۴ دلار مشاهده کرد، در حالی که نقطه اوج آن در سطح ۰.۳۲۱۹۵۳ دلار بود و این اختلاف قیمتی معادل ۰.۰۱۹۰۰۹ دلاری یا ۶ درصدی را نشان می‌دهد.
با این حال، وقتی به عملکرد ۲۴ ساعته نگاهی بیندازیم، کاردانو نقطه پایین خود را در سطح ۰.۳۰۶۷۴۲ دلار و نقطه اوج خود را در سطح ۰.۳۱۹۰۷۴ دلار داشت که یک اختلاف قیمت ۰.۰۱۲۳۳۲ دلاری یا ۴ درصدی را نمایش می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع و به گفته تحلیلگران ADA می‌تواند تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ به ۰.۳۸ دلار صعود کند، همین امر خرید ADA را به گزینه‌ای محکم برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
نمودار ADA/USD
منبع:اقتصادآنلاین


کد مطلب: 182459

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182459/کدام-رمزارزها-روش-پرداخت-مناسب-هستند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir