کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لهستان با این قانون همه را شوکه کرد

14 آذر 1401 ساعت 2:00

در پی تشدید بحران انرژی، مقامات لهستانی به صرفه جویی‌های بیشتری آورده‌اند. طبق قوانین جدید، کارمندان ادارات از شارژ کردن تلفن‌های همراه در محل کار منع شده و استفاده از کتری‌های برقی، کولر و یخچال نیز محدود شده است. افزون بر این، نظافت ادارات بعد از ساعت کاری نیز کاهش یافته است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، در پی تشدید بحران انرژی، مقامات لهستانی به صرفه جویی‌های بیشتری آورده‌اند. طبق قوانین جدید، کارمندان ادارات از شارژ کردن تلفن‌های همراه در محل کار منع شده و استفاده از کتری‌های برقی، کولر و یخچال نیز محدود شده است. افزون بر این، نظافت ادارات بعد از ساعت کاری نیز کاهش یافته است.
به گزارش روزنامه Rzeczpospolita لهستان، این قوانین که از اول دسامبر اجرایی شده، تنها بخشی از تدابیر کاهش مصرف انرژی است. بر این اساس، دولت‌های محلی موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند؛ در غیر این صورت تا ۲۰ هزار زلوتی، معادل حدودا ۴ هزار دلار جریمه خواهند شد.
جنگ اوکراین پیامد‌های سنگینی برای تأمین انرژی در کشور‌های اروپایی داشته است. از ماه فوریه، رقابت برای گاز طبیعی مایع شدیدتر شده و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد. سیستم انرژی اروپا امسال با یک بحران بی سابقه مواجه است. عرضه گاز روسیه که برای گرمایش، فرآیند‌های صنعتی و برق حیاتی است، در سال جاری بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است. قیمت عمده برق و گاز از اوایل سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۵ برابر افزایش یافته و اثرات شدیدی بر خانوار‌ها و مشاغل داشته است. کارشناسان می‌گویند ممکن است مشکلات بیش از پیش افزایش یابد. اروپا ممکن است برای اولین بار زمستانی بدون گاز روسیه را تجربه کند و حتی در معرض خطر قیمت‌های بالاتر، کمبود گاز و رکود اقتصادی قرار گیرد.


کد مطلب: 182648

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182648/لهستان-این-قانون-همه-شوکه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir