کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهواز آلوده‌ترین کلانشهر؛تنفس هوای پاک در تبریز

14 آذر 1401 ساعت 15:46

بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز (۱۴ آذرماه) اهواز آلوده‌ترین کلانشهر شناخته شد. همچنین اهالی تبریز هوا پاک را تنفس کرده‌اند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از هشت کلانشهر کشور امروز (۱۴ آذر) اهواز به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص  ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و رسیدن به عدد ۱۳۴ شناخته شده است.
پس از آن اصفهان آلودگی هوا برای گروه‌های حساس را با رسیدن به عدد ۱۰۶ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تجربه کرده است.
هوای کرج، تهران، شیراز، مشهد و اراک نیز با رسیدن به عدد ۸۰، ۷۰، ۶۹، ۶۷ و ۴۷ در وضعیت قابل قبول قرار گرفته‌ است. آلاینده شاخص هوا در این  شش کلانشهر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.           
تبریزی‌ها نیز هوای پاک را با رسیدن به عدد ۲۹ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تنفس کرده‌اند.
شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.


کد مطلب: 182792

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182792/اهواز-آلوده-ترین-کلانشهر-تنفس-هوای-پاک-تبریز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir