کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد علیرضابیگی:

بازگشت به مردم یعنی به رسمیت شناختن تعیین سرنوشت و حق آن‌ها

اصول قانون اساسی نادیده گرفته شده است

14 آذر 1401 ساعت 19:39

نماینده تبریز می‌گوید: باید نشان دهیم که به واقع به آراء و خواسته مردم، اعتناء داریم. اگر این موضوع و حق مسلم امکان بروز و ظهور پیدا نکند، ما کماکان شاهد عدم‌احساس مسئولیت و مشارکت مردم در اداره کشور خواهیم بود و طبیعتاً زبان بیگانه به روی ما دراز خواهد بود و ما در تامین منافع ملی خود با مشکل مواجه خواهیم شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،چندی پیش محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه گفته بود تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش‌رو مخصوصاً در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری به عنوان دور رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد. حال اینکه نوسازی نظام حکمرانی چه مولفه‌هایی دارد و اینکه مسئولان به چه رویکرد‌هایی باید توجه کنند، سوالی است که به ذهن‌ها متبادر می‌شود.
احمد علیرضابیگی در همین رابطه می‌گوید: تعریف بازگشت به مردم مشخص است. معتقدم برای بازگشت به آنچه رخ داده، هنوز هم دیر نیست؛ به عبارتی ما امکان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و حق آن‌ها را به رسمیت بشناسیم، همچنین حق اعتراض را به رسمیت بشناسیم. قانون اساسی ما، قانون مترقی و پیشرفته است و آنچه رخ داده به واسطه نادیده گرفته شدن اصول قانون اساسی بوده است و هرچقدر زودتر از این خسارت برگردیم، منفعت کرده‌ایم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می‌گوید: باید نشان دهیم که به واقع به آرا و خواسته مردم، اعتناء داریم. اگر این موضوع و حق مسلم امکان بروز و ظهور پیدا نکند، ما کماکان شاهد عدم‌احساس مسئولیت و مشارکت مردم در اداره کشور خواهیم بود و طبیعتاً زبان بیگانه به روی ما دراز خواهد بود و ما در تامین منافع ملی خود با مشکل مواجه خواهیم شد. الان تمام ادعا‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در جهان صورت می‌گیرد، به واسطه همین احساس ضعفی است که پیش آمده و ما باید بتوانیم جواب دنیا را با پشتوانه قوی مردمی بدهیم. تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد، ما در موضع ضعف قرار داریم و مرتب دچار خسران و خسارت خواهیم شد.
علیرضابیگی می‌گوید: بازگشت به مردم امکان‌پذیر است، اما مسئله این است که آیا این اراده وجود دارد یا خیر؟ اگر ما به توسعه و تعالی کشور فکر می‌کنیم، اگر به پایداری و استمرار راه شهدا و انقلاب اسلامی می‌اندیشیم و اگر در قبال این همه زحماتی که به پای درخت تناور جمهوری اسلامی ایران ریخته شده، اهمیت می‌دهیم بایستی این کار‌ها صورت گیرد، مگر اینکه چنین اراده‌ای وجود نداشته باشد.
منبع:رویداد۲۴


کد مطلب: 182837

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182837/بازگشت-مردم-یعنی-رسمیت-شناختن-تعیین-سرنوشت-حق-آن-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir