کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه ثبت نام کنکور نجومی شد

14 آذر 1401 ساعت 20:14

متاسفانه هزینه ثبت نام کنکور مقطع دکتری با افزایش سه برابری همراه شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،‌داوطلبان آزمون دکتری لازم است نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ و خرید کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1402 اقدام کنند. هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ در زمان اصلی ۳۷۸هزار تومان و در فرصت با تاخیر ۶۲۸هزار تومان است.
با توجه به این که آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، داوطلبان هر دو دانشگاه لازم است با شروع مهلت ثبت نام دکتری 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
جهت ثبت نام در آزمون دکتری، داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ و بررسی رشته های مجاز به ثبت نام دکتری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
در سایت سازمان سنجش لازم است داوطلبان هزینه ثبت نام آزمون دکتری را پرداخت نموده و کارت اعتباری ثبت نام دکتری تهیه کنند.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ چقدر است؟
بر اساس اعلام سازمان سنجش، هزینه ثبت نام در آزمون دکتری سال گذشته، ۲۰۸۵۰۰ تومان بود. هزینه ثبت نام کنکور دکتری 1402 نیز ۳۷۸هزار تومان است.
بنابراین داوطلبان کنکور دکتری باید برای ثبت نام در آزمون ۳۸۰ هزار تومان به سازمان سنجش پرداخت کنند که افزایش ۸۰ درصدی نسبت به سال پیش دارد!
قابل توجه است که هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲ مبلغ ۶۲۸هزار تومان اعلام شده است.
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷۵هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک مجموعه امتحانی، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام نمایند.
با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ ۳هزار تومان به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت می نمایند.
هزینه ثبت نام دکتری سال ۱۴۰۰؛ ۱۵۰ هزار تومان بود. بنابراین، مبلغ ثبت نام در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵۸۵۰۰ تومان افزایش داشت. در سال ۱۴۰۲ هزینه ثبت نام کنکور دکتری ۱۶۹۵۰۰ تومان افزایش یافته است.


کد مطلب: 182841

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/182841/هزینه-ثبت-نام-کنکور-نجومی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir