کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

ترخيص کالاهاي وارداتي سرعت مي گيرد

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 15 مرداد 1391 ساعت 11:25

بودجه کافی در اختیار گمرک قرار داده‌ایم و هرگونه همراهی لازم را نیز با این سازمان خواهیم داشت ، گمرک همیشه خوب عمل کرده است و در حال حاضر نیز رهگیری بسیاری از موارد را انجام می‌دهد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح مجلس برای ترخیص سریع کالاهای وارداتی در جهت تحقق طرح اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت : این طرح تهیه و برای بررسی به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
به گزارش روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، ارسلان فتحی‌پور گفت: در صورت تصویب این طرح، کالاهای وارداتی ضروری حداکثر در ۴۸ ساعت از گمرک ترخیص می‌شود.
وی افزود: افزایش کالاهای وارداتی در ماه‌های اخیر، مشکلاتی را در مبادی ورودی به‌وجود آورده که برای رفع آنها، راهکارهایی نظیر بازرسی و کنترل کالاها و صدور گواهی استاندارد در مبدأ خرید کالا پیش بینی شده است.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت : قانون جدید امور گمرکی که حدود ۶ ماه قبل اصلاح و ابلاغ شده است، یکی از موارد تحول اقتصادی به‌شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مشکلات کنونی گمرک و به تبع آن تجار و بازرگانان با اجرای این قانون برطرف شود، اما در حال حاضر تمرکز بر بحث ساماندهی واردات براساس قانون جدید گمرک است که طرح آن را نیز تهیه کرده‌ایم و عمدتاً به موضوع کاهش رسوب کالا در گمرکات مربوط می‌شود.

وی افزود: بازرسی‌ها و استانداردها باید در همان مبدأ خرید کالا انجام شود و پس از
دریافت و ارائه مجوزها ، گمرک ۴۸ ساعت فرصت دارد که کالاها را ترخیص کند. این موضوع می‌تواند ضمن تسهیل در کار گمرک، اقتصاد کشور را نیز به سمت پویایی و رونق بیشتر سوق دهد.
فتحی پور اظهار داشت :
بودجه کافی در اختیار گمرک قرار داده‌ایم و هرگونه همراهی لازم را نیز با این سازمان خواهیم داشت ، گمرک همیشه خوب عمل کرده است و در حال حاضر نیز رهگیری بسیاری از موارد را انجام می‌دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : سامانه‌هایی که در گمرک راه‌اندازی شده، سبب بهبود انجام امور شده و به روند کلی ترخیص کالا سرعت بخشیده است که به‌عنوان مثال می‌توان به طرح پنجره واحد تجاری اشاره کرد.

وی تاکید کرد : مدیریت گمرک یکی از مدیریت‌های موفق کشور محسوب می شود و سیستم‌هایی که این سازمان از آن بهره گرفته است بسیار خوب عمل می‌کند.
شایان ذکر است یکی از دلایل توقف کالا در گمرکات کشور و طولانی شدن زمان ترخیص آنها، مجوزهایی است که باید سازمان‌های مختلف صادر کنند تا کالا از گمرک ترخیص شود و تا زمانی که این مجوزها به گمرک ارائه نشود، امکان ترخیص کالا وجود نخواهد داشت


کد مطلب: 1885

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1885/ترخيص-کالاهاي-وارداتي-سرعت-مي-گيرد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir