کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمدعلی ابطحی:

عفو معترضین شکاف‌های پیش آمده را ترمیم می‌کند

16 بهمن 1401 ساعت 15:50

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که «نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در اتفاقات اخیر کشور، نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود»، گفت: عفو معترضین می‌تواند شکاف‌ها و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمدعلی ابطحی درباره تاثیرات موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان ناآرامی های اخیر کشور بر ترمیم گسل‌ها و شکاف‌های ایجاد شده،اظهار کرد:این عفو از این جهت اهمیت دارد که برای اولین بار به صورت رسمی اعلام شده آزادشدگان در ارتباطات با حوادث اخیر بوده‌اند و این موضوع کمتر سابقه داشته است که به صورت رسمی در مورد زندانیان امنیتی و سیاسی اعلام شود.
وی ادامه داد: این عفو می‌تواند گشایشی باشد  برای فهم و شنیدن حرف معترضان و گشایشی باشد در امور سیاسی کشور زیرا کسانی که حرف آزادی آن‌ها مطرح شده است، کسانی هستند که به معنای واقعی به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند. امیدوارم آزادی آن‌ها به معنای شنیده شدن  صدای آن‌ها تلقی شود و نسبت به آینده هم تلاش شود که دیدگاه اعتراضی که براساس قانون اساسی یک امر پذیرفته شده است، بهتر شنیده و دیده شود.
این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که «کسانی که دیدگاه افراطی در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبری را مورد توجه قرار دهند»، گفت: این عفو که مورد تایید رهبری قرار گرفته است، باید یک مبنا برای رویکرد سیاسی کشور باشد. آزادی نسل Z می‌تواند بحران‌های خانوادگی و همچنین شکاف‌و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند. نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در این قضایا نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود و جای تقدیر دارد که نگاه قوه قضاییه در این موضوع با نگاه افراطیون متفاوت است.
منبع:ایسنا


کد مطلب: 188634

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/188634/عفو-معترضین-شکاف-های-پیش-آمده-ترمیم-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir