کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلکسی S23 چه زمانی به ایران می‌رسد؟

ابهام در رجیستری پرچمدار سامسونگ

16 بهمن 1401 ساعت 21:30

با گذشت حدود چهار روز از رونمایی جدیدترین گوشی گلکسی S23 سامسونگ خبرها حاکی از عدم رجیستری این گوشی‌ها در ایران حکایت دارد، موضوعی که انجمن واردکنندگان موبایل از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند چرا که تا به امروز واردات تجاری این برند به کشور مشکلی وجود نداشت.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،دوازدهم بهمن‌‌ماه از جدیدترین گوشی گلکسی S23 سامسونگ رونمایی شد، اما خبرهای غیررسمی از رجیستری نشدن این گوشی بعد از ورود به ایران حکایت دارد.
آن طور که در شبکه‌های اجتماعی آمده، قرار است سرنوشت رجیستری گوشی‌های گلکسی S23 سامسونگ به آیفون 14 ختم شود؛ با گذشت چند ماه از ورود غیررسمی آیفون 14 به کشور هنوز رجیستری این گوشی‌ها در هاله‌ای از ابهام است.
گلکسی S23 سامسونگ رجیستری می‌شود؟
محمدرضا عالیان، عضو انجمن واردکنندگان موبایل، درباره عدم رجیستری گلکسی S23 سامسونگ عنوان کرد: تاکنون اطلاعاتی در این زمینه به دست ما نرسیده است.
وی ادامه داد: تا به امروز مشکلی برای واردات تجاری گوشی‌های سامسونگ به کشور وجود نداشت و برای واردات تجاری هر برندی به جز آیفون به کشور مشکلی وجود ندارد.
دبیر کنگره موبایل ایران تصریح کرد: در حال حاضر آخرین مدل پرچم‌داران سامسونگ وارد کشور می‌شود، اما اینکه روی مدل سامسونگ گلکسی S23 چه تصمیمی بگیریند، مشخص نیست. تاکنون نیز برای منع آن ابلاغی نداشتیم.
عالیان در پاسخ به این سوال که پروسه رونمایی از یک گوشی تا واردات آن به بازار ایران چه میزان زمان می‌برد؟ پاسخ داد: این موضوع بستگی به عرضه جهانی آن دارد. اما در حال حاضر گوشی گلکسی S23 سامسونگ روی کانتر نمایندگی کشورهای همسایه مانند دبی برای پیش‌فروش موجود است.
طبق گفته او، به طور نرمال مدت زمان ورود یک گوشی بعد از رونمایی به بازار ایران بین دو هفته تا یک ماه زمان می‌برد.
عالیان بیان کرد: زمانی که دفاتر نمایندگی‌ها در ایران دایر بود، در برخی از مدل‌ها عرضه آن به بازار ایران حتی سریع‌تر کشورهای منطقه رخ می‌داد. اما اکنون به دلیل بسته شدن دفاتر کمپانی‌ها، باید منتظر عرضه آن در بازار کشورهای منطقه باشیم.
او درباره آخرین وضعیت رجیستری آیفون 14 عنوان کرد: تا به امروز برای رجیستری موبایل‌های آیفون 14 تعیین تکلیف نشده است. از این رو، موضوع رجیستری این گوشی‌ها که توسط برخی اعلام شده تنها در حد یک ادعا است.
بنا به گفته وی، تاکنون هیچ مسئول و یا نهادی که این ممنوعیت را ایجاد کرده از رفع این ممنوعیت خبر نداده است.
دبیر کنگره موبایل ایران تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا برای آیفون 14 در بازار ایران وجود دارد و امیدواریم که تصمیم‌گیران سریع‌تر این موضوع را تعین تکلیف کنند.


کد مطلب: 188661

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/188661/ابهام-رجیستری-پرچمدار-سامسونگ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir