کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهدی اسماعیلی:

هنرمندان که چیزی نیستند،ابرقدرت‌ها هم در برابر ما موفق نشدند

عرصه هنر نظام با تحریم جشنواره فجر فلج نخواهد شد

17 بهمن 1401 ساعت 17:50

مهدی اسماعیلی نماینده مجلس در واکنش به تحریم جشنواره فیلم فجر می‌گوید: تعدادی از هنرمندان، جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند، ولی بدانند این‌طوری نیست که در غیاب آن‌ها در عرصه هنر، کشور بخواهد فلج شود و چنین تصوری هم در ذهن خود نپرورانند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به تحریم جشنواره فیلم فجر توسط هنرمندان که باعث شده این جشنواره بی‌رمق‌تر از گذشته برگزار شود، می‌گوید: انقلاب اسلامی ایران با خون هزاران جوان به اینجا رسیده و همه ما ملزم هستیم که از دستاورد‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مراقبت کنیم تا این قطار به سر منزل مقصود برسد. در رابطه با جشنواره فیلم فجر که هر سال در این ایام برگزار می‌شود باید بگویم که این رخداد، یک فرصت است که هنرمندان ما بتوانند در عرصه هنر و فرهنگ، وظایف انقلابی خود را به نمایش بگذارند.
سلبریتی‌ها با نظام نامهربانی کردند
وی می‌گوید: در شورش‌های اخیر در کشور که توسط برخی معاندین و دشمنان اسلام هدایت می‌شد، برخی از هنرمندان و سلبریتی‌ها روی به اقداماتی آوردند که باید آن را «نامهربانی‌ها با نظام» نامید. البته به باور من، این افراد تعداد معدودی هستند و سیل خروشان ملت با حرکات این افراد قلیل، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: توصیه ما به همگان از جمله هنرمندان این است که نسبت به کشورشان عِرق ملی داشته باشند، نه اینکه آب در آسیاب دشمن بریزند. بسیاری از هنرمندان کشور ما با نظام، همراهی می‌کنند و با خلق آثار خودشان، در راستای منویات نظام هستند.
اسماعیلی می‌گوید: فضای هنر بسیار گسترده است و افراد می‌توانند در این بستر بزرگ، استعداد‌های خود را ظهور و بروز دهند و قرار نیست این استعدادها، وابسته به افراد معدود که با نظام نامهربانانه برخورد کردند، باشند و تحت تاثیر اعمال آن‌ها قرار بگیرند.
عرصه هنر نظام با تحریم جشنواره فجر فلج نخواهد شد
نماینده میانه می‌گوید: تعدادی از هنرمندان، جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند، ولی بدانند این‌طوری نیست که در غیاب آن‌ها در عرصه هنر نظام بخواهد فلج شود و چنین تصوری هم در ذهن خود نپرورانند. به شخصه، جشنواره امسال را از نزدیک رصد نکردم، اما برخی سلبریتی‌هایی که این جشنواره را تحریم کردند یا سفارش‌های غیرملی را عنوان کردند که کشور را تحت تاثیر خودشان قرار دهند، کارشان ره به جایی نخواهد برد و بدانند که در آینده نزدیک، جای این افراد، توسط دیگرانی به خوبی پر خواهد شد.
جوان‌های ما جای افرادی را که جشنواره تحریم کردند پر خواهند کرد
او می‌گوید: شاید در کوتاه‌مدت، تحریم و برخی رفتار‌های سلبریتی‌هایی که با نظام نامهربانه برخورد کردند، تاثیراتی داشته باشد، اما در میان‌مدت و بلندمدت، خیلی از جوان‌های ما که در عرصه‌های مختلف، جهان را متحیر کردند در عرصه فرهنگ و هنر هم، نقش‌آفرینی خواهند کرد.
هنرمندان که چیزی نیستند، ابرقدرت‌ها هم در برابر ما موفق نشدند
عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: اینکه عده‌ای از هنرمندان بخواهند جشنواره فیلم فجر یا جشنواره موسیقی فجر را تحریم کنند، برای عرصه هنر و کیان نظام، خطر یا چالش نیست. این افراد که چیزی نیستند حتی ابرقدرت‌ها و دشمنان نظام هم در این ۴۰ سال که در ابعاد بزرگ‌تر به صورت ناجوانمردانه، این ملت را تحریم کردند، موفق نشدند، چون ملت ما با اقتدار در برابرشان ایستاده است.
منبع:رویداد۲۴


کد مطلب: 188737

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/188737/هنرمندان-چیزی-نیستند-ابرقدرت-ها-هم-برابر-موفق-نشدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir