کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمانی ماه رمضان و اعیاد یهودیان زمینه‌ساز تشدید خشونت‌ها خواهد بود

19 اسفند 1401 ساعت 8:30

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: الان شرایط در اراضی اشغالی به نحوی است که در آستانه ماه رمضان و تقارن اعیاد یهودی با این ماه خشونت ها تشدید خواهد شد و این نشان دهنده آغاز یک انتفاضه جدید در ماه رمضان خواهد بود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسن هانی‌زاده در تحلیل تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تنش میان فلسطین و اسرائیل در پاسخ به این سوال که خبرها حاکی از تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش به ویژه پیش از آغاز ماه رمضان و همزمانی این ماه با اعیاد یهودیان حکایت دارد، آیا با توجه به عدم اراده از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو که نشست عقبه را نیز با شکست مواجه کرد، چنین تلاش‌هایی به ثمر خواهد نشست، گفت: نشست عقبه با شرکت نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، آمریکا و اردن بزرگ‌ترین شکست دولت جو بایدن برای نزدیک کردن فلسطین و اسرائیل بود. پس از این نشست، جنبش‌های فتح و حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به تداوم مذاکرات انتقاد کردند و آن را شکست خورده دانستند. 
وی ادامه داد: دولت بنیامین نتانیاهو در ماه‌های اخیر چندین فلسطینی را در اراضی اشغالی به شهادت رسانده و الان یک موج خشونت جدیدی در اراضی اشغالی آغاز شده و حتی کابینه نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی با چالش‌های سیاسی و اجتماعی روبه‌رو است که نخست‌وزیر اسرائیل سعی دارد با استفاده از چهره‌های افراطی در کابینه خود به نوعی جایگاه خودش را نزد صهیونیست‌های افراطی مستحکم کند. برخی احزاب میانه و چپ اسرائیل با حضور چهره‌های دینی در کابینه این رژیم مخالفت کردند.
وی افزود: طی هفته‌های اخیر بیش از ۴۰۰ هزار  اسرائیلی علیه کابینه نتانیاهو نظاهرات کردند و این اولین بار است که چنین جمعیتی در اسرائیل علیه یک کابینه تظاهرات کرده‌اند و این نشان می‌دهد کابینه نتانیاهو در آستانه سقوط و اسرائیل در آستانه شکل‌گیری یک انتخابات زودهنگام است. به همین دلیل به نظر می‌رسد اکنون شرایط در اراضی اشغالی به نحوی است که در آستانه ماه رمضان و تقارن اعیاد یهودی با این ماه خشونت ها تشدید خواهد شد و این نشان‌دهنده آغاز یک انتفاضه جدید در ماه رمضان خواهد بود. 
این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به این سوال که آیا ابتکار جدیدی برای کاهش تنش میان اسرائیل و فلسطین وجود دارد، گفت: تنش‌ها را وزرای افراطی کابینه اسرائیل مانند ایتمار بن غفیر ایجاد می‌کنند که مورد نفرت اسرائیلی‌ها نیز است و بارها باعث تنش در بین المقدس شده است و به نظر می‌رسد هیچ گونه اراده‌ای در کابینه اسرائیل برای کاهش تنش وجود ندارد و این کابینه با توجه به افراطی‌گری‌های پنج وزیر عضو این کابینه محکوم به سقوط است.  


کد مطلب: 191360

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/191360/همزمانی-ماه-رمضان-اعیاد-یهودیان-زمینه-ساز-تشدید-خشونت-ها-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir