کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش باران در برخی نقاط کشور

20 اسفند 1401 ساعت 10:00

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور و افزایش نسبی دما در بعضی مناطق خبر داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۲۰ اسفند) در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سمنان، یزد، شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات، بارش برف رخ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد انتظار می‌رود. 
وی افزود: یکشنبه (۲۱ اسفند) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در شهرهای مرزی وزش باد رخ می‌دهد. 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با گذر موج تراز میانی جو از جنوب کشور دوشنبه (۲۲ اسفند) در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال بوشهر و فارس همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش رخ می‌دهد. 
وی ادامه داد: روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در شمال فارس، کرمان  غرب یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.  
ضیاییان گفت: چهارشنبه (۲۴ اسفند) در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود و با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارندگی در کل نوار غربی کشور آغاز می‌شود. 
وی افزود: پنجشنبه (۲۵ اسفند) گستره فعالیت این سامانه علاوه بر نوار غربی کشور دامنه‌های جنوبی البرز را فرا می‌گیرد و به‌تدریج مقدار بارندگی در جنوب غرب کاهش می‌یابد همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. 
به گفته ضیاییان طی روزهای شنبه و یکشنبه سواحل شمالی و شمال غرب و یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۱ اسفند ) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و از بعد از ظهر افزایش ابر و در شب غبار رقیق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۲۲ اسفند ) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و در شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز زنجان و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد و فردا شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.


کد مطلب: 191443

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/191443/بارش-باران-برخی-نقاط-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir